جلسة رقم - 04-2025 (غير عادي)
التاريخ: 22/04/2025
حضرة السيد محمد زوري المحترم، رئيس المجلس المحلي
حضرة السيد علي حاج المحترم، نائب قائم بأعمال رئيس المجلس المحلي
حضرة د. وليد عبد الغني المحترم، نائب رئيس المجلس
حضرة السيد بهاء سعيد المحترم، نائب رئيس المجلس
حضرة السيد جمعه مصري المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد عبد الوهاب عباس المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد وليد سعيد المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد محمد يحيى سعيد المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد عمر اسماعيل المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد منير مطر المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد مخلص قيس المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة المحامي صموئيل دكور المحترم، المستشار القضائي للمجلس المحلي
حضرة المحامي حسني مطر المحترم، مراقب المجلس المحلي
حضرة السيد عبد الكريم فطوم المحترم، محاسب المجلس المحلي
حضرة السيد عزيز مناع المحترم، مهندس المجلس
تحية، احتراما وبعد،
الموضوع: دعــوة لجلسة المجلس رقم 04/2025 عادية.
ادعو حضرتكم بهذا لحضور جلسة المجلس رقم 04/2025 (عادية) وذلك يوم الثلاثاء الموافق 06/05/2025 الساعة 18:00 (السادسة مساء) في قاعة المجلس المحلي.
بنود البحث:
- הבהרה בעניין צו הארנונה לשטחים שיש לחייבם בחישוב הארנונה והשטחים הלא מחויבים בארנונה.
- חוק עזר לנחף (שטחים ציבוריים פתוחים) - חדש
- חוק עזר לנחף (סלילת רחובות)(תיקון)
- חוק עז לנחף (תיעול)(תיקון)
- חוק עזר לנחף (שמירת איכות סביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון) – חדש
- חוק עזר לנחף (פינוי פסולת בנין), התשפ"ה 2025
- וועדות המועצה – עדכון
- תכנית איחוד וחלוקה מס' 260-1243963 בגוש 19142 חלקי חלקות 21-24
- אישור תב"ר אבטחת ראש המועצה סה"כ תקציב 1,450,000 ₪ השתתפות משרד הפנים 1,232,500 ₪ השתתפות המועצה מתקציב רגיל 217,500 ₪.
לכל בירור יש לפנות למנהל/בעל התפקיד במחלקה הרלוונטית, בענייני תקציב יש לפנות לגזבר המועצה.
حضوركم هام وضروري.
مع فائق الاحترام
جمال عمر فطوم
مدير عام/سكرتير المجلس
הוספת סעיף:
הגדלה עד 50% במכרז ריהוט וציוד מבנה רב תכליתי מאחר ויש שינויים והגדלת בכמות המשרדים והדרישות שהתווספו.
פרוטוקול ישיבת המליאה מס' 04/2025 לא מן המניין
מיום רביעי 06/05/2025 שעה 19:30 באולם הישיבות
נוכחים:
- מר מוחמד זורי, ראש המועצה.
- דר. וליד עבדאלג'ני, סגן המועצה
- מר מוכלס קיס, חבר המועצה
- מר בהאא סעיד, סגן המועצה
- מר עבדאלוהאב עבאס, חבר המועצה
- מר וליד סעיד, חבר המועצה
- מר ג'ומעה מסרי, חבר המועצה
- מר עלי חאג', סגן מ"מ המועצה
- מר עומר אסמאעיל, חבר המועצה
- מר מוניר מטר, חבר המועצה
נעדר:
- מר מוחמד סעיד, חבר המועצה
השתתפו:
- מר ג'מאל פטום, מזכיר המועצה
- אינג' עזיז מנאע, מהנדס המועצה
- אינג' חמד עבדאלג'ני, עוזר מהנדס ומתכנן אסטרטגי/ מנהל פרויקטים
נכחו באולם מסד תושבים מהכפר.
(ההקלטה של הישיבה מפורסמת באתר המועצה nahef.muni.il. בפרוטוקול נכתבו עיקרי הדברים, ולא תמליל, הפרוטוקול נכתב בשפה העברית בכדי לשלוח אותו למוסדות הרלוונטיים לשם יישום ההחלטות במקום להתחיל לתרגם מערבית לעברית, נעשו גם תיקוני שפה וניסוח חוקי להחלטות).
ההזמנה היתה לשעה 19:00 אבל היות וראש המועצה והמהנדס התעקבו בישיבה בוועדה המחוזית בנצרת הישבה נדחתה לשעה 19:30.
נושאי הדיון:
- הבהרה בעניין צו הארנונה לשטחים שיש לחייבם בחישוב הארנונה והשטחים הלא מחויבים בארנונה.
- חוק עזר לנחף (שטחים ציבוריים פתוחים) - חדש
- חוק עזר לנחף (סלילת רחובות)(תיקון)
- חוק עז לנחף (תיעול)(תיקון)
- חוק עזר לנחף (שמירת איכות סביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון) – חדש
- חוק עזר לנחף (פינוי פסולת בנין), התשפ"ה 2025
- וועדות המועצה – עדכון
- תכנית איחוד וחלוקה מס' 260-1243963 בגוש 19142 חלקי חלקות 21-24
- אישור תב"ר אבטחת ראש המועצה סה"כ תקציב 1,450,000 ₪ השתתפות משרד הפנים 1,232,500 ₪ השתתפות המועצה מתקציב רגיל 217,500 ₪.
- הגדלה עד 50% במכרז ריהוט וציוד מבנה רב תכליתי מאחר ויש שינויים והגדלת בכמות המשרדים והדרישות שהתווספו.
בהתחלת הישיבה ראש המועצה בקש מחבר המועצה מר וליד סעיד לנהל את הישיבה.
מר וליד סעיד:
מודה לראש המועצה על היוזמה והבקשה לנהל הישיבה היום במקומו.
בהתחלת הישיבה אני מבקש מחברי המליאה לאשר הוספת סעיף לסדר היום של הישיבה:
"הגדלה עד 50% במכרז ריהוט וציוד מבנה רב תכליתי מאחר ויש שינויים והגדלת בכמות המשרדים והדרישות שהתווספו".
החלטה:
חברי המליאה נוכחים מאשרים הוספת הסעיף לסדר יום הישיבה.
סעיף מס' 1:
הבהרה בעניין צו הארנונה לשטחים שיש לחייבם בחישוב הארנונה והשטחים הלא מחויבים בארנונה
סמואל דכואר:
בהתאם לצו המסים לשנת 2025, קיימת הבחנה בין סוגי נכסים – כאשר חלקם מחויבים בתשלום ארנונה כללית, ואילו אחרים פטורים מתשלום זה. הבחנה זו עוררה שאלות רבות מצד תושבים, אשר פנו למחלקת הגבייה ואף להנהלת המועצה, בבקשה לברר מהם הנכסים החייבים ומהם אלו שאינם חייבים.
לאור זאת, מצאתי לנכון להעלות את הנושא לדיון במסגרת מליאת המועצה, וזאת כדי שחברי המועצה יהיו מודעים להבחנות הקיימות בצו המסים, יבינו את אמות המידה שנקבעו לחיוב או לפטור, ויוכלו למסור מענה ברור ומדויק לפניות התושבים.
וליד סעיד:
אנחנו רוצים לדעת האם בית מדרגות מחויב או לא.... ועוד .....
סמואל דכואר:
היתה פניה ממחלקת הגבייה וביקשו לברר מה מחויב ומה לא, העברתי להם התייחסות ופירטתי מהם השטחים המחוייבים ומה לא מחויב להלן מה שהעברתי:
הגדרת "מבנה" לפי צו המיסים לשנת 2025 של המועצה המקומית נחף בהתאם לסעיף 1.1.3 לצו המיסים, המונח "מבנה" כפי שמופיע בהגדרת "בניין" בצו המועצות המקומיות כולל את הרכיבים הבאים:
רכיבים הנכללים בהגדרת "מבנה":
- מבואות המבנה, מרפסות סגורות – מרפסות בעלות גג ושלושה קירות (קיר הבית ושני קירות צדדיים), חדרי שירותים, פרוזדורים, מקלטים, ממ"דים, שטחים משותפים, רכוש משותף, סככות המצויות בתוך שטח המבנה, חניות בתוך שטח המבנה, גלריות, שטחי שירות נוספים, מחסנים המצויים בתוך הבית, לרבות בקומת עמודים.
רכיבים שאינם נכללים בהגדרת "מבנה":
- מרפסות פתוחות, חדרי מדרגות – חדר עצמאי המשמש למדרגות בלבד, מבנים מקורים נפרדים – מבנים שאינם מחוברים למבנה הראשי אינם מחויבים כ"בניין", מבני עזר נפרדים מהמבנה, חדרי עזר שאינם צמודים למבנה,
- מרתפים: הגדרת "מרתף" לפי סעיף 1.2 לצו המיסים, "מרתף" מוגדר כ: "מבנה או חלק ממנו הנמצא מתחת לפני הקרקע, כולו או רובו" כלומר, מדובר בחלל בנוי ששוכן מתחת לפני הקרקע במלואו או בחלקו העיקרי.
- הגדרת "מיכלים"
צו המיסים אינו מספק הגדרה ספציפית ל"מיכלים", אך מאחר והם מוחרגים מהגדרת "מבנה", ניתן להבין כי מדובר במתקנים המשמשים לאחסון נוזלים, גזים או חומרים אחרים, כגון: מכלי דלק, מכלי מים, מכלי גז, מיכלים תעשייתיים, מיכלים לאחסון חומרים מסוכנים. מכיוון שהצו מחריג את המכלים מהגדרת "מבנה", הם אינם נחשבים לחלק משטח הבניין לצורך חישוב הארנונה, אלא אם צו הארנונה קובע אחרת (כגון סיווגם במסגרת תעשייה, חקלאות או תחנות דלק).
חישוב שטח המבנה:
- שטח המבנה כולל את כל השטחים שמתחת לקירות החיצוניים והפנימיים
- החישוב ייעשה לכל קומה או מפלס בנפרד, כך שהשטח הכולל יצטבר מסך כל הקומות והמפלסים של המבנה
הגדרת "סככה"
לפי סעיף 1.2 לצו המיסים, "סככה" מוגדרת כ:
"בניין מקורה בקירוי מכל סוג שהוא, אטום או לא אטום, בעל שני קירות לכל היותר."
כלומר, סככה היא מבנה הכולל גג אך ללא יותר משני קירות. מאפיין זה מבדיל אותה ממבנה סגור לחלוטין. סככות משמשות לרוב כמחסות לכלי רכב, שטחי אחסון חיצוניים או אזורי עבודה מקורים.
חיוב ארנונה על סככות
סככות שאינן משמשות למגורים מחויבות בארנונה בהתאם לקוד 951, בשיעור של 46.45 ש"ח למ"ר.
וליד סעיד:
אם משהו יש לו קומה מתחת לאדמה בשטח של הדירה האם הוא לא מחויב עליה?
סמואל דכואר:
אם למישהו יש קומה מתחת לפני הקרקע, הצמודה לדירתו – הוא לא מחויב בארנונה בעבורה כל עוד היא עומדת בהגדרה של "מרתף" לפי צו המסים. עם זאת, השיקול המכריע הוא השימוש בפועל – לא מיקומו של החלל. כלומר, גם קומה תת-קרקעית המשמשת למגורים או למסחר תחויב בארנונה, שכן השימוש הוא הקובע.
המטרה בקיום ישיבה זו היא ליידע אתכם כי פנתה מחלקת הגבייה בבקשה להבהיר מה מחויב ומה פטור מארנונה. אני העברתי חוות דעת משפטית מסודרת, שניתנה על בסיס ההגדרות שנקבעו בצו המסים שאושר על-ידכם.
וליד סעיד:
למשל יש לי בניין מגורים ולידו בניתי עוד שני חדרים אבל לא מחוברים לבניין האם אני מחויב עליהם.
סמואל דכואר:
כאשר מדובר בבניין מגורים ולצידו נבנו שני חדרים שאינם מחוברים פיזית לבניין – הרי שמדובר במבנה נפרד, הנחשב למבנה עזר. במקרה כזה, ככל שהשימוש בחדרים הללו אינו למגורים אלא לצרכים אחרים – כגון מחסן, מחסן כלים וכדומה – החיוב בארנונה ייעשה בהתאם לשימוש בפועל ולא כיחידת מגורים.
בנוסף, ניכרת מגמה בקרב תושבים לרכוש או להקים מחסן עצמאי לצד הבית – מבנה קל או קבוע – אשר גם הוא אינו מחויב כיחידת מגורים, אלא כמחסן בהתאם לסיווג הרלוונטי בצו המסים.
החלטה:
לאחר דיונים בין חברי המליאה וההסבר והתשובות של היועמ"ש חברי המליאה מודעים היום לשטחים שמחויבים ושטחים שאינם מחויבים בצו המסים של המועצה בהתאם לחוות דעת היועמ"ש שהועברה למחלקת הגבייה.
סעיף מס' 2-6
-
- חוק עזר לנחף (שטחים ציבוריים פתוחים) - חדש
- חוק עזר לנחף (סלילת רחובות)(תיקון)
- חוק עז לנחף (תיעול)(תיקון)
- חוק עזר לנחף (שמירת איכות סביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון) – חדש
- חוק עזר לנחף (פינוי פסולת בנין), התשפ"ה 2025
וליד סעיד:
דיון בעניין חוקי העזר לנחף מסעיף 2 עד סעיף 6 בסדר היום.
ג'מאל פטום:
חוקי העזר של המועצה המקומית – חלקם קיימים אך טרם יושמו, וחלקם לא עודכנו וחלקם מתעכבים עוד משנת 2014. לצד זאת, ישנם חוקי עזר חדשים אשר המועצה מחויבת כיום לחוקק בהתאם להנחיות גורמי הפיקוח וההסדרה.
חוקי העזר נועדו לשמש תשתית נורמטיבית פנימית לפעולתה של המועצה, בין היתר לצורך גביית היטלים בגין עבודות פיתוח, וכן לצורך שמירה על איכות הסביבה ואיכות החיים בתחומי היישוב. דוגמה לכך היא טיוטת חוק העזר "שמירה על איכות הסביבה, מניעת מפגעים ושמירת הסדר והניקיון", שמטרתו להסדיר את הסוגיות היומיומיות הנוגעות לניקיון, פינוי אשפה, מניעת השלכת פסולת בניין בשטחים פתוחים ועוד.
לעניין זה יובהר: פסולת בניין – לרבות תוצאה של עבודות בנייה או שיפוצים – אינה באחריות המועצה לפינוי. החובה לדאוג לפינוי הפסולת למקום מוסדר היא על בעל הנכס או הקבלן המבצע, ועל חשבונם. המועצה אינה מחויבת ואינה מוסמכת לאסוף פסולת בניין כחלק משירותי הפינוי הרגילים.
בעבר היה ניסיון לחוקק חוקי עזר התקשרנו עם יועץ חיצוני שהכין כל החישובים והטיוטה לחוקים אבל מליאת המועצה לא אשרה אותם ונשארנו ללא חוקי עזר מאושרים כתוצאה מכך המועצה לא גובה היטלי פיתוח.
עבדאלוהאב עבאס:
דעתי היות וזה מכביד על התושבים, בישיבה נוכחים רק ששה חברי מועצה מבקש לדחות את הדיון לישיבה שיהיו נוכחים בה כל חברי המועצה או לפחות עשרה חברים.
מוחמד זורי:
יובהר כי חוקי העזר אינם מובאים עתה לאישור סופי במליאת המועצה עצמה. מדובר בהתנעת הליך חקיקתי שמקורו במועצה, אך אישורו הסופי מתבצע על-ידי משרד הפנים.
עם זאת, ישנה חשיבות רבה לקידום יוזמת חקיקת חוקי עזר במועצה, ובפרט בכל הנוגע להיטלי פיתוח. ככל שלא נאשר בזמן הקרוב חוקי עזר עם תעריפים סבירים – במסגרת "המסלול המוזל" שמאפשרת המדינה – קיים סיכון ממשי כי בעתיד הקרוב תחוקק המדינה חוק אחיד שיחול על כלל הרשויות המקומיות, אשר יכלול תעריפים גבוהים משמעותית מאלו שניתן לקבוע כיום ברמה המקומית.
מדובר במגמה ברורה מצד המדינה – להסיר מהרשויות את שיקול הדעת ולקבוע הסדרי גבייה אחידים, מבלי יכולת להתחשב בנסיבות הייחודיות של כל יישוב. במצב כזה, אנו נאבד את היכולת לקבוע היטלים המתחשבים בצורכי הציבור, והנטל הכלכלי על התושבים עלול לגדול באופן חד.
לכן, דווקא עתה – כאשר פתוחה בפנינו האפשרות לחוקק חוקי עזר עצמאיים וענייניים – עלינו לנצל את ההזדמנות, לחוקק תוך שמירה על איזון, הוגנות ושיקול דעת, וזאת לטובת התושבים כולם.
עזיז מנאע:
נושא חוקי העזר הובא לדיון במליאת המועצה כבר לפני למעלה משנתיים, אך לצערנו טרם הושלמה החקיקה בפועל. חשוב להבהיר: חוקי העזר, ובפרט אלה העוסקים בהיטלי פיתוח, נועדו להסדיר את חובתו של כל מי שמבקש היתר בנייה – לשאת בתשלום היטלים עבור תשתיות, דרכים, ביוב וכיו"ב.
היעדרם של חוקי עזר תקפים מונע מהמועצה את היכולת לגבות היטלים כחוק, וכתוצאה מכך נגרם נזק כלכלי מהותי לרשות – ובפועל, כלל התושבים נושאים בנטל על חשבון אלו שבונים ומרחיבים. קידום חוקי העזר אינו עניין בירוקרטי גרידא, אלא מהלך מהותי שמבטיח חלוקה צודקת של נטל הפיתוח – כך שמי שנהנה ממנו, הוא גם זה שמשתתף במימונו.
מוחמד זורי:
חשוב להדגיש – חוקי העזר בנושא היטלי פיתוח אינם חלים על כלל התושבים, אלא רק על מי שמבקש היתר בנייה. הכוונה היא שמבקש ההיתר, בין אם לבניית בית חדש ובין אם להרחבה, יישא בתשלום ההיטלים הקבועים, בהתאם להיקף הבנייה ולתשתיות הנדרשות.
עזיז מנאע:
כידוע לכם, בימים אלה המועצה מקדמת תכניות להרחבת שטחי הבנייה בתחומי היישוב – מהלך חשוב וחיוני לצמיחתו של היישוב, אך כזה שדורש תקציבי עתק לצורכי פיתוח תשתיות, סלילת כבישים, ניקוז, מדרכות ועוד.
לצד זאת, נציין כי מדיניות המדינה כיום אינה מאפשרת מתן מענקים לרשויות מקומיות שאינן מחזיקות בחוקי עזר מאושרים ואינן גובות היטלי פיתוח בהתאם להסדרה חוקית. המשמעות היא שהיעדר חוקי עזר פוגע לא רק בהכנסות הרשות – אלא גם ביכולתה לקבל תמיכות ממשלתיות, להוציא לפועל עבודות תשתית חיוניות, ולהשלים את פיתוח השכונות החדשות.
יש להדגיש כי רשויות שכנות לנו, כגון מג'ד אל כרום, דיר אל אסד ואחרות, כבר מחזיקות בחוקי עזר תקפים וגובות היטלים כחוק, ובכך מצליחות להשקיע ישירות את התקבולים בעבודות פיתוח לרווחת תושביהן.
כל סכום שייגבה במסגרת היטלי הפיתוח – ייועד אך ורק למטרות פיתוח השכונות, שדרוג התשתיות, סלילת דרכים, הקמת מערכות ניקוז ושיפור פני היישוב. זהו מהלך נדרש, אחראי וראוי, אשר מגן על האינטרס של כלל התושבים ומבטיח את עתיד היישוב לשנים הבאות.
מוחמד זורי:
ביום 17.03.2025 השתתפנו בישיבה בלשכת שר הפנים, במהלכה ביקשנו סיוע תקציבי עבור עבודות פיתוח וסלילת אספלט בשכונות היישוב. במהלך הישיבה, השר הבהיר בצורה חד-משמעית כי כתנאי למתן הסיוע – המועצה נדרשת לאשר חוקי עזר לפיתוח, שיאפשרו לה לגבות היטלים כחוק.
ראש המועצה אף השמיע בפני חברי המליאה את הקלטת דבריו של השר, מהם עולה במפורש כי התחייבות המועצה לקידום ואישור חוקי העזר היא תנאי בל יעבור לסיוע. בשם המועצה ובשמי אני, ניתנה לשר התחייבות ברורה לקדם את הנדרש – ועל יסוד התחייבות זו, אישר לנו השר תקציב פיתוח בסך 5 מיליון ש"ח.
אי-אישור חוקי העזר כעת לא רק שיסכן את התקציב שהובטח – אלא אף עלול לפגוע באמינות המועצה וביחס שהיא תקבל ממשרדי הממשלה בעתיד. במילים פשוטות: אם נכשיל את אישור חוקי העזר, אנו "שורפים גשרים" מול הדרגים הממשלתיים, ומעמידים את עתיד הפיתוח של היישוב בסיכון ממשי.
וליד סעיד:
חשוב לי להבהיר – אני אינני מתנגד לחוקי העזר. להיפך, אני סבור שזהו מהלך נכון וראוי שתושב יהיה שותף, יחד עם הרשות, במימון פרויקטים של פיתוח ושדרוג התשתיות. כאשר כל אחד תורם את חלקו – הרשות מסוגלת לפעול, והתושב נהנה מתוצאה טובה יותר. טובת הכפר היא מעל הכל, ואין לי ספק בכך.
עם זאת, שאלתי נוגעת ליישום בפועל: כאשר תושב משלם היטלים בהתאם לחוקי העזר, האם יש התחייבות ברורה לכך שעבודות הפיתוח – סלילת כביש, מדרכה, ניקוז וכדומה – יתבצעו בתוך שנה ממועד התשלום? אני סבור שאין זה ראוי שהרשות תגבה היטלים, אך העבודות בפועל יתעכבו לשנים, והתושב יישאר ללא מענה בסביבת מגוריו.
אם נדרוש מהתושב לעמוד בחובתו, עלינו – כרשות – להתחייב מנגד לעמוד בחובתנו. רק כך נשמר את האמון בין הציבור לבין המועצה.
עזיז מנאע:
לצורך פיתוח שכונות חדשות, אחת הדרכים האפשריות למימון היא נטילת הלוואות פיתוח מהממשלה או מגופים מימוניים מוכרים. אלא שכיום, התנאי המרכזי לאישור הלוואות אלה הוא קיומם של חוקי עזר מאושרים לגביית היטלים, שמהם יובטח מקור ההחזר להלוואות.
כלומר – אישור חוקי עזר אינו רק כלי לגבייה עצמית, אלא גם מפתח לגיוס תקציבים חיצוניים לפיתוח, בהיקפים משמעותיים, לטובת תושבי היישוב.
ואולם, לעניות דעתי, מרגע שתושב משלם היטלי פיתוח – אם בגין בנייה פרטית ואם במסגרת הרחבת שכונה – חלה על המועצה חובה מוסרית וציבורית לבצע את עבודות הפיתוח בפרק זמן סביר, ולא להשאיר את התושב ממתין במשך שנים עד לסלילת כביש, ניקוז, תאורה או מדרכות.
במילים אחרות: עצם קיומם של חוקי עזר אינו יעד בפני עצמו – אלא אמצעי שצריך להתממש בשטח. ולכן, לצד אישור החוק – עלינו לוודא כי תהיה גם התחייבות לביצוע העבודות בפרק זמן מוגדר, כל עוד נגבים עבורן היטלים בפועל.
סמואל דכואר:
יש להבהיר: בהתאם לדין, מרגע שחוקי העזר נכנסים לתוקף – המועצה מחויבת לגבות היטלי פיתוח מכל מי שמבקש היתר בנייה, וזאת ללא קשר למועד ביצוע העבודות בפועל. החובה לגבייה אינה שאלה של שיקול דעת, אלא הוראה מחייבת הנובעת מהחוק ומהוראות משרד הפנים.
לגבי מועד ביצוע העבודות – אין כיום התחייבות לתקופת זמן קבועה מראש. ביצוע עבודות הפיתוח בפועל כפוף לתוכניות העבודה של המועצה, לתקציב השנתי המאושר ולשיקולים מקצועיים רחבים, כולל סדרי עדיפויות, זמינות תקציבית, מורכבות הנדסית וכיוצא בזה.
עם זאת, הכוונה היא לנצל את התקבולים מההיטלים – יחד עם מקורות תקציביים נוספים – לביצוע הדרגתי ומתמשך של עבודות הפיתוח בשכונות, תוך תיעדוף האזורים שבהם התקדמה הבנייה בפועל.
סיכום והחלטה:
לאחר דיון שהתקיים, דנו חברי המועצה בשאלת חקיקת חוקי העזר, העלו שאלות והתייחסויות, ונשמעו דבריהם של ראש המועצה, מהנדס המועצה והיועץ המשפטי. במהלך הדיון הובהרו חשיבותם של חוקי העזר לצורך הסדרת היטלי פיתוח, שמירה על איכות הסביבה וקידום תוכניות הפיתוח ביישוב, וכן התחייבויות המועצה מול גורמי הממשלה.
בסיום הדיון, ולאחר שנערכה הצבעה בקרב חברי המליאה הנוכחים, הוחלט ברוב קולות:
- לאשר עקרונית את עדכון חוקי העזר הקיימים;
- לאשר את חקיקתם של חוקי עזר חדשים שעל הרשות המקומית לחוקקם בהתאם להנחיות משרד הפנים;
- לאשר את קידומו וחקיקתו של חוק עזר לנחף (פינוי פסולת בניין), בהתאם לנוסח שיובא בהמשך לאישור משרד הפנים.
החלטה זו מהווה שלב ראשון במסגרת מהלך כולל להסדרת חוקי העזר ביישוב נחף, לקידום תשתיות, פיתוח שכונות, שמירה על איכות הסביבה והבטחת מענה ראוי לצורכי הציבור.
תוצאות ההצבעה לאחר הדיון בנושא:
- מר עבדאלוהאב עבאס: מתנגד – בקש לדחות את הדיון לישיבה שבה יהיו נוכחים כל חברי המליאה.
- מר וליד סעיד: מאשר בתנאי שכל כספי ההיטלים יושקעו אך ורק בעבודות פיתוח ולקצוב את זה בזמן לביצוע עבודות הפיתוח לאלה שמשלמים.
מר מוחמד זורי, מר עלי חאג', מר בהאא סעיד, מר גומעה מסרי, מאשרים לחוקק חוקי עזר – עדכון החוקים שהתוקף שלהם פג, לחוקק חוקי עזר חדשים שהרשות מחוייבת בהם כמו לפי הרשימה
סעיף מס' 7:
וועדות המועצה – עדכון
החלטה:
לאחר דיון בין חברי המליאה, חברי המליאה מאשרם את הרכב וועדות המועצה כדלקמן:
הוועדה |
יו"ר |
חברי הוועדה |
ועדת הנהלה |
מוחמד זורי, ראש המועצה |
עלי חאג', וליד עבדאלג'ני, בהאא סעיד, ג'ומעה מסרי, מוחמד סעיד, וליד סעיד |
ועדת ביקורת |
עבדאלוהאב עבאס |
מוניר מטר, מוח'לס קיס |
ועדת משנה לתמיכות |
מוניר מטר |
ג'ומעה מסרי, מוחמד סעיד |
ועדת מכרזים |
בהאא סעיד |
וליד עבדאלג'ני, עלי חאג', גומעה מסרי, מוניר מטר |
ועדת ההנחות |
וליד עבדאלג'ני |
עבדאלוהאב עבאס מ"מ, היועמ"ש, גזבר המועצה, מנהלת מחלקת הרווחה |
لجنة الطوارئ (מל"ח) |
ראש המועצה |
כל חברי המועצה + בעלי תפקידים במועצה: מנהלי המחלקות מנהלי המכלולים ובעלי תפקידים אחרים במכלולים. |
لجنة مكافحة السموم מאבק בנגע הסמים |
ג'ומעה מסרי |
מוחמד יחיא סעיד, בנוסף לחברי המועצה: מנהלת מחלקת הרווחה, מנהל מחלקת חינוך, מנהל בית ספר על יסודי, מנהלת תכנית בטחון קהילתי – (רכזת הוועדה), נציג הרשות למאבק בסמים ואלכוהול, נציג הציבור המקומי מר פיסל עבדאלג'ני.
|
מיגור האלימות |
וליד עבדאלג'ני |
מוחמד זורי, עלי חאג', עומר אסמאעיל, בנוסף לחברי המועצה: מנהל מחלקת החינוך, מנהל מינהל החירום קב"ט, מנהלת מחלקת הרווחה, היועצת לגיל הזהב, נציג המשטרה, מנהלת תכנית בטחון קהילתי (רכזת הוועדה), נציג ציבור מר פיסל עבדאלג'ני. |
لجنه المشتريات (ועדת רכש ובלאי) |
גב' ג'מאלאת קאדרי |
גזבר המועצה או נציג מטעמו, היועמ"ש. |
لجنة جودة البيئة ועדת איכות הסביבה |
בהאא סעיד |
עבדאלוהאב עבאס, מוניר מטר, וליד עבדאלג'ני, בנוסף לחברי המועצה: מנהל מחלקת תברואה, שני נציגי ציבור, נציג המשרד להגנת הסביבה, אפשר גם מנהל בית ספר. |
ועדת שמות והנצחה |
ראש המועצה |
חברי מועצה, נציגי ציבור מכל הגילאים והמינים יקבעו ע"י ראש המועצה. |
ועדת הקצאות ועדת השקעות |
מנכ"ל |
גזבר המועצה, היועמ"ש, מהנדס המועצה, מנהל מחלקת החינוך |
ועדת תחבורה ותנועה, רשויות תמרור |
מוחמד זורי |
וליד סעיד, עומר אסמאעיל, מהנדס המועצה נציגי ציבור, נציג משטרה, מהנדס תחבורה. |
ועדת שימור אתרים |
ראש המועצה |
עומר אסמאעיל, מוכלס קיס, מנכ"ל, מהנדס המועצה, מנהל מחלקת החינוך, נציגי ציבור |
ועדה מקצועית לפטור ממכרז לעבודות פיתוח |
מנכ"ל |
גזבר, יועמ"ש, מהנדס |
ועדת משנה לתכנון ובניה |
מוחמד זורי- ראש המועצה |
בהאא סעיד, וליד סעיד מהנדס המועצה |
בטיחות בדרכים |
עומר אסמאעיל |
מוחמד סעיד, וליד סעיד, מוכלס קיס, מהנדס המועצה, נציג משרד התחבורה, נציג משטרה, נציג ציבור. |
لجنه المعارف، التربية والرياضة (ועדת חינוך, תרבות וספורט) |
עלי חאג' |
וליד סעיד, מוכלס קיס, מוניר מטר, ג'ומעה מסרי |
لجنه الاديان (ועדה לענייני דת) |
מוחמד זורי |
עומר אסמאעיל, בהאא סעיד |
ועדת רווחה |
עלי חאג' |
וליד סעיד, מוכלס קיס, מוניר מטר, ג'ומעה מסרי |
קידום מעמד הילד |
וליד עבדאלג'ני |
מוניר מטר, מוחמד סעיד: מנהל מחלקת חינוך, מנהלת מחלקת רווחה, מנהל בית ספר، נציג ארגון המורים، הסתדרות המורים، יו"ר מועצת תלמידים, נציג ועד הורים, נציג משטרה, נציג תנועת נוער ואחרים. |
لجنة الزراعة ועדת חקלאית |
עבדאלוהאב עבאס |
עלי חאג', וליד עבדאלג'ני |
ועדת מנגנון לענייני כח אדם |
עלי חאג |
וליד סעיד, מוחמד סעיד, ג'ומעה מסרי , עומר אסמאעיל. |
ועדת רישוי עסקים |
ג'ומעה מסרי |
עבדאלוהאב עבאס, בהאא סעיד, בעלי תפקידים במחלקת רישוי עסקים במועצה. |
במידה וחבר מחברי המועצה יבקש להצטרף לוועדה מסוימת שהוא לא חבר בה לא תהיה מניעה לחברי המליאה לאשר צירופו אם החוק מאפשר.
סעיף מס' 8:
תכנית איחוד וחלוקה מס' 260-1243963 בגוש 19142 חלקי חלקות 21-24
החלטה:
המטרה של התכנית להרחבת הדרך בתחילתה מצד מזרח על חשבון אדמה פרטית של המנוח עווד רביע, ובעל הקרקע במקביל יוותר על החלק שצורף לכביש ויקבל בתמורה שטח שווה לשטח ההרחבה צמוד לשטח הציבורי בהמשך החלקות מצד מערב בהתאם לתוכנית שהוצגה על ידי מהנדס המועצה מגרש התמורה יהיה מגרש מס' 7041
לאחר דיון בין חברי המועצה הנוכחים, חברי המועצה מאשרים את ייזום התוכנית המפורטת והגשתה לוועדות התכנון לקבלת תוקף.
סעיף מס' 9:
אישור תב"ר אבטחת ראש המועצה סה"כ תקציב 1,450,000 ₪ השתתפות משרד הפנים 1,232,500 ₪ השתתפות המועצה מתקציב רגיל 217,500 ₪.
החלטה:
לאחר דיון בין חברי המליאה והסבר ראש המועצה לצורך, חברי המליאה מאשרים את התקציב הבלתי רגיל לאבטחת ראש המועצה ע"ס 1,450,000 ₪ השתתפות משרד הפנים 1,232,500 ₪, השתתפות המועצה מתקציב הרגיל 217,500 ₪.
סעיף מס' 10:
הגדלה עד 50% במכרז ריהוט וציוד מבנה רב תכליתי מאחר ויש שינויים והגדלת בכמות המשרדים והדרישות שהתווספו
החלטה:
המועצה פרסמה מכרז לאספקה והתקנה של ציוד וריהוט משרדי למבנה הרב תכליתי מכרז מס' 08/2024 ויש זכיין, לאחר סיור במנה עם הקבלן המבצע בשיתוף הנהלת המועצה סוכם על עוד תוספות בכמויות כמו הוספת משרדים לנבחרים ומנהלים, חדר ישיבות באולם יותר גדול, פודיום לחדרי ישיבות, שינויים בכיסאות העבודה וחדר ישיבות ועוד בהתאם לצורך, לאור כך יהיה צורך באישור תוספת למכרז עד 50% מהסכום הזכייה של הקבלן, הכל מתוקצב בתקציב מיוחד תב"ר מאושר.
לאחר דיון בין חברי המועצה והצגת מהנדס המועצה לתוכנית החלוקה והמשרדים במבנה הרב תכליתי, חברי המליאה הנוכחים מאשר הגדלת ההסכם עם הקבלן הזכיין במכרז 08/2024 עד 50% מההסכם המקורי.
רשם: ג'מאל פטום, מזכיר המועצה
(ההקלטה של הישיבה מפורסמת באתר המועצה nahef.muni.il. בפרוטוקול נכתבו עיקרי הדברים, ולא תמליל, הפרוטוקול נכתב בשפה העברית בכדי לשלוח אותו למוסדות הרלוונטיים לשם יישום ההחלטות במקום להתחיל לתרגם מערבית לעברית, נעשו גם תיקוני שפה וניסוח חוקי להחלטות).
מוחמד זורי ראש המועצה |
|
ג'מאל פטום מנכ"ל/מזכיר המועצה |
פרוטוקול - 04-2025 (לא מן המניין)