جلسة رقم - 03-2025 (غير عادي)
التاريخ:02/03/2025
حضرة السيد محمد زوري المحترم، رئيس المجلس المحلي
حضرة السيد علي حاج المحترم، نائب قائم بأعمال رئيس المجلس المحلي
حضرة د. وليد عبد الغني المحترم، نائب رئيس المجلس
حضرة السيد بهاء سعيد المحترم، نائب رئيس المجلس
حضرة السيد جمعه مصري المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد عبد الوهاب عباس المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد وليد سعيد المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد محمد يحيى سعيد المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد عمر اسماعيل المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد منير مطر المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة السيد مخلص قيس المحترم، عضو المجلس المحلي
حضرة المحامي صموئيل دكور المحترم، المستشار القضائي للمجلس المحلي
حضرة المحامي حسني مطر المحترم، مراقب المجلس المحلي
حضرة السيد عبد الكريم فطوم المحترم، محاسب المجلس المحلي
تحية، احتراما وبعد،
الموضوع: دعــوة لجلسة المجلس رقم 03/2025 غير عادية.
ادعو حضرتكم بهذا لحضور جلسة المجلس رقم 03/2025 (غير عادية) وذلك يوم الاربعاء الموافق 2025/03/12 الساعة السابعة والنصف مساء (19:30) في قاعة المجلس المحلي.
بنود البحث:
- إقرار اقتراح ميزانية المجلس المحلي للسنة المالية 2025 – אישור הצעת התקציב לשנת הכספים 2025
לכל בירור ו/או הבהרה ו/או שאלה ו/או הערה נא לפנות לגזבר המועצה או למחלקה הרלוונטית או בעל התפקיד האחראי לפני קיום הישיבה.
حضوركم هام وضروري.
مع فائق الاحترام
جمال عمر فطوم
مدير عام/سكرتير المجلس
פרוטוקול ישיבת המליאה מס' 03/2025 לא מן המניין
מיום רביעי 12/03/2025 שעה 19:30 באולם הישיבות
נוכחים:
- מר מוחמד זורי, ראש המועצה.
- דר. וליד עבדאלג'ני, סגן ראש המועצה
- מר מוכלס קיס, חבר המועצה
- מר בהאא סעיד, סגן ראש המועצה
- מר עבדאלוהאב עבאס, חבר המועצה
- מר וליד סעיד, חבר המועצה
- מר ג'ומעה מסרי, חבר המועצה
- מר עלי חאג', סגן מ"מ ראש המועצה
- מר עומר אסמאעיל, חבר המועצה
- מר מוניר מטר, חבר המועצה
- מר מוחמד סעיד, חבר המועצה
השתתפו:
- מר ג'מאל פטום, מנכ"ל/מזכיר המועצה
- עו"ד סמואל דכואר, היועץ המשפטי
- עו"ד חוסני מטר, מבקר פנים
- רו"ח יוסף עבדו, יועץ למחלקת הגזברות
- רו"ח אוסאמה דהאמשה , ממשרד יוסף עבדו
- מר חסן מסרי, מחלקת הנהלת חשבונות
- אינג' עזיז מנאע, מהנדס המועצה
(ההקלטה של הישיבה מפורסמת באתר המועצה nahef.muni.il. בפרוטוקול נכתבו עיקרי הדברים, ולא תמליל, הפרוטוקול נכתב בשפה העברית בכדי לשלוח אותו למוסדות הרלוונטיים לשם יישום ההחלטות במקום להתחיל לתרגם מערבית לעברית, נעשו גם תיקוני שפה וניסוח חוקי להחלטות).
נושאי הדיון:
إقرار اقتراح ميزانية المجلس المحلي للسنة المالية 2025 – אישור הצעת התקציב לשנת הכספים 2025
הערה: הצעת התקציב נשלחה לכל חברי המועצה לפי בקשתם מישיבות קודמות בעניין משלוח ההזמנו לישיבות המליאה הן בדוא"ל והן בווטסאפ, חלק מהחברים נשלח לו ההצעה מודפסת.
ראש המועצה פתח את הישיבה ובקש מרו"ח יוסף עבדו להסביר את הצעת התקציב לשנת 2025
יוסף עבדו:
מבקש לעיין בעמודים 14+15 שהם ריכוז ההכנסות וההוצאות בתקציב. חשוב לנו לדעת לפני תחילת הדיון בתקציב 2025 כי שנת התקציב 2024 היתה מאוזנת על אף הקשיים שהיו בכל המדינה לרבות נחף, ובעיית המענקים שהשפיעו עלינו, אבל בסופו של דבר המועצה סיימה את שנת 2024 באיזון תקציבי, זה עוזר לנו לעבור לשנת 2025 בנוחות. למרות הסכמי השכר שעלו, יש פעימות ב- 2025 להסכמי שכר וקידום השכר ב- 4.1% וכשמדברים על תקציב כ- 60 מ' ₪ שכר לזה יש משמעות גדולה. אנחנו רוצים לאשר הצעת התקציב בהכנסות והוצאות שמסתכמת בסך של 128,814 אלפש"ח.
הכנסות עצמיות שיכולים להשיג אותם במועצה באמצעות גביית ארנונה, היטלים, חוקי עזר ואגרות נוכל לגייס כ- 16,800 אלפש"ח.
הכנסות ממשרדי ממשלה בכדי לממן פעולות שאנו מבצעים –
- משרד החינוך סך של 62,584 אלפש"ח במקביל ההוצאה של החינוך כ- 66,764 אלפש"ח ז"א שהרשות מממנת כ- 4.2 מ' ₪ מההכנסות העצמיות.
- רווחה בהכנסות כ- 14,349 אלפש"ח במקביל הוצאות מעל 19,250 אלפש"ח המועצה מממנת בנושא הרווחה מהמקורות העצמיים כ- 5 מ' ₪.
- ככל מספר התלמידים גדל והנזקקים גדל המועצה תשקיע יותר מהמקורות העצמיים שלה הן בחינוך והן ברווחה.
וליד סעיד:
גם ככל שיש מינויים יותר גם יש מחיר ועלות כ- 25% שהמועצה מתקצבת.
יוסף עבדו:
המינויים במחלקת הרווחה הם תקנים מאושרים ומוכתבים. ואם שומרים על התקן שמאושר ע"י המשרד הסבסוד של המועצה יהיה כ- 25%. וכאן אין למועצה אף השפעה על העלויות. גם הנזקקים עולים למועצה, אם ילד נזקק למעון או טיפולים מיוחדים זה גם עלות וחובת המועצה לתת את השירות.
(רו"ח יוסף עבדו המשיך להסביר לנוכחים על הסעיפים השונים הן בהכנסות והן בהוצאות)
- יש תקבולים ממשלתיים אחרים ממשרדי ממשלה שונים שמגויסים וזאת בהתאם לקולות קוראים שנוכל לקבל תקציבים תמורת תוכניות ופעולות. כאן יש מאצ'ינג של הרשות. לזכותם של בעלי התפקידים כאן יש לציין שהמועצה המקומית נחף מובילה בין הרשויות לגיוס תקציבים מול תכניות.
- מענק האיזון – בשנה שעברה הגיע המענק לכ- 19,739 אלפש"ח, השנה לפי ההערכות של האוצר, יש לציין שעד היום טרם קבלנו אישורים או חישובים למענק הסופי לשנת 2025, ההנחיה הראשונית לתקצב עד 95% מהמענק של שנה שעברה כ- 18,752 אלפש"ח.
- מענק צמצום פערים- מועצה מקומית נחף אין לה גרעון מצטבר ויש לנו עודף תקציבי, ובגלל שאחוז הגבייה גבוהה מגיע לנו בונוס יותר מרשויות אחרות. אלה הם הנוסחאות נותנים לרשויות בסוציואקונומי נמוך אם הרשות בעודף והגבייה גבוהה נותנים להם יותר מרשויות אחרות. לדוגמא – עירייה שיש בה 50,000 תושבים קבלה 900,000 ₪ מענק צמצום פערים, נחף השנה עם פחות מ- 15,000 תושבים קבלה 3.5 מ' ₪ מענק לצמצום פערים. הכל עוזר לתת שירות יותר טוב לתושב.
- יש תקבולים אחרים כ- 5 מ' ₪ מהם נשתמש ואפשר אם נקבל 20% מענק צמצום פערים וה- 5% ממענק האיזון אפשר להקטין תקבולים אחרים ויהיה לנו בקרן יותר כסף בכדי לבצע עבודות נוספות לפיתוח וזה הצפוי.
אנחנו בתחילת השנה ותקציב הממשלה עוד לא אושר ויש דברים עדיין לא ברורים ועם הזמן נקבל הנחיות והתמונה תתבהר יותר. במידה ויהיו שינויים בהמשך השנה יובא הכל לאישור עדכון התקציב במידת הצורך.
- הנחות הארנונה – מציגים אותם בהוצאות ובהכנסות, ההנחות הם בהתאם לחוקים ולזכאים להנחות בהתאם למצב הכלכלי או אחר.
- סקר ארנונה – זה מהלך שיביא להגדלת ההכנסות של הרשות. הסקר מבוצע בהתאם למכרז והנחיות המשרד. לאחר ביצוע המדידות מוטמע במחלקת הגבייה, התושבים יכולים להגיש השגות, בודקים אותם ומתקנים בהתאם לתוצאות הבדיקות, כל מקרה לגופו של עניין.
עומר אסמאעיל:
אני מופתע לטובה כי יעד הגבייה בתקציב 2024 כמעט הושג במלואו. מה שאני רואה שתקציב מנופח הוא בהכנסות העצמיות.
יוסף עבדו:
אחוז הגבייה בארנונה לשנת 2024 בשוטף הגיע ל- 87%.
אוסאמה דהאמשה:
בהכנסות עצמיות בשנה שעברה כשקבלנו המענק היה היטל השבחה למימון מחלקת ההנדסה, הואיל ויכלנו להתאזן בלי לקבלו אז השארנו אותו לשנת 2025.
עומר אסמאעיל:
מבקש שבהצעת התקציב הבאה גם תקציב הוועדה המרחבית לתכנון ובנייה יובא לעיון ודיון במליאה בכדי שנדע מה קבלנו ואפה אנחנו עומדים כרשות.
הועלו שאלות כלליות להרכב ומבנה התקציב, רו"ח יוסף עבדו ורו"ח אוסאמה דהאמשה וראש המועצה ענו והסבירו ונתנו התייחסות לכל השאלות והבירורים והבהירו את כל סעיפי התקציב.
ג'מאל פטום:
אני רוצה להביע הסתייגות כללית, דבר שחוזר על עצמו, בתהליך הכנת הצעת התקציב שגובשה לא היה שיתוף של מנהלי המחלקות במועצה, מלבד שמנהלי המחלקות התבקשו להעביר הצעת תקציב מחלקתית בטרם הכנת הצעת התקציב, חלק הגיש וחלק לא, גם לאלה שהגישו לא שותפו ולא שמעו את סדרי העדיפות ותוכניות העבודה המחלקתיות לשנת 2025. סעיפי התקציב תוקצבו לפי ראות עיניהם במחלקת הגזברות והנהלת המועצה. סעיפים תקציבים תוקצבו בחוסר. כדוגמא: העברתי כמזכיר המועצה תוכנית עבודה לשנת 2025 מקושרת תקציב ובהתאם לצרכים החיוניים והתקנות החדשות שיחולו על הרשות כדוגמא תוכנית לקידום הדיגיטציה והשירות לרבות אבטחת מידע ומנמ"רייה שחובה על הרשות לפעול בנושא זה לאבטחת מידע ורישום מאגרי מידע והתקנת רישיונות למערכות ההפעלה, אמצעי הגנה על מערכת המחשוב וגיבויים, תחזוקה לאמצעים דיגיטליים רשותיים כמו אתר אינטרנט, דוא"ל רשותי, רישיונות, ועוד.... בבדיקה בהצעת התקציב לא היתה התייחסות לנושאים שהם חובה ברשות ועליה לקיים אותם. לכן כאן אני מודיע אם הדבר לא יתוקן והסעיפים לא יתוקצבו בהתאם בכדי לעמוד בגזירות ובאמור בחוקים והתקנות, אני כמנכ"ל/מזכיר המועצה מסיר את אחריותי לכל ביקרות או בקרה בנושאי אבטחת מידע ומאגרי מידע וכל נושא אחר שבקשנו לתקצב ולא תוקצב.
מוחמד זורי:
בהצעת התקציב הגדלנו הסעיפים שהם לרווחת הציבור בכדי לבצע עבודות תחזוקה כלליות.
החלטה:
לאחר דיון בין חברי המועצה ובעלי התפקידים ובמיוחד רו"ח יוסף עבדו ורו"ח אוסאמה דהאמשה וקבלת התייחסויות והסברים להרכב התקציב לשנת 2025, חברי המליאה מאשרים את הצעת התקציב של המועצה המקומית נחף לשנת 2025 ע"ס 128,814 אלפש"ח הן בהכנסות והן בהוצאות.
רשם: ג'מאל פטום, מזכיר המועצה
(ההקלטה של הישיבה מפורסמת באתר המועצה nahef.muni.il. בפרוטוקול נכתבו עיקרי הדברים, ולא תמליל, הפרוטוקול נכתב בשפה העברית בכדי לשלוח אותו למוסדות הרלוונטיים לשם יישום ההחלטות במקום להתחיל לתרגם מערבית לעברית, נעשו גם תיקוני שפה וניסוח חוקי להחלטות).
מוחמד זורי ראש המועצה |
|
ג'מאל פטום מנכ"ל/מזכיר המועצה |
פרוטוקול - 03-2025 (לא מן המניין)