جلسة رفم - 06-2020 - أمر الأرنونا

جلسة رفم - 06-2020 - أمر الأرنونا


التاريخ: 10/06/2020

حضرة السيد عبد الباسط قيس المحترم، رئيس المجلس المحلي

حضرة السيد محمد زوري المحترم، نائب قائم بأعمال رئيس المجلس

حضرة السيد محمد فارس سعيد المحترم، نائب رئيس المجلس

حضرة السيد سليم عتمه المحترم، نائب رئيس المجلس

حضرة السيد جمال قادري المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد علي حاج المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد عوض ربيع المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد أحمد مطر المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة د. وليد عبد الغني المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد محمد أحمد مصري المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد ماهل شباط المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة المحامي صموئيل دكور المحترم، المستشار القضائي للمجلس المحلي

حضرة المحامي حسني مطر المحترم، مراقب المجلس المحلي

حضرة السيد عبد الكريم فطوم المحترم، محاسب المجلس المحلي

 

تحية، احتراما وبعد،

الموضوع: دعــوة.

 

ادعو حضرتكم بهذا لحضور جلسة المجلس رقم 06/2020 (غير عادية) وذلك يوم الإثنين الموافق 22/06/2020 الساعة 18:00 (السادسة مساء) في قاعة المجلس المحلي.

بنود البحث (נושאי הדיון):

  1. إقرار أمر الارنونا لعام 2021 (אישור צו הארנונה לשנת 2021)

مرفق اقتراح أمر الارنونا لعام 2021 (רצ"ב הצעת צו הארנונה לשנת 2021).

لأي استفسار يمكن التوجه لمحاسب المجلس

 

 

حضوركم هام وضروري.

مع فائق الاحترام

جمال عمر فطوم

مدير عام/سكرتير المجلس  

 

ישיבת המליאה 06/2020

מיום רביעי 22.06.2020 שעה 18:00

אולם הישיבות במועצה

נוכחים :

  • מר עבדאלבאסט קיס – ראש המועצה

נעדרו :

  • מר מוחמד מסרי – חבר המועצה
  • מר אחמד מטר – חבר המועצה
  • מר מאהל שבאט – חבר המועצה
  • ד"ר וליד עבדאלג'ני – חבר המועצה
  • מר מוחמד פארס סעיד – סגן ראש המועצה
  • מר עלי חאג – חבר המועצה
  • מר מוחמד זורי – סגן מ"מ יו"ר המועצה
  • מר ג'מאל קאדרי – חבר המועצה
  • מר עווד רביע – חבר המועצה
  • מר סלים עתמה – סגן ראש המועצה

השתתפו :

  • מר ג'מאל פטום – מנכ"ל / מזכיר המועצה
  • עו"ד חוסני מטר – מבקר פנים

 

نظرا لعدم حضور نصاب قانوني تأجل الجلسة لثلاثة أيام أي يوم الخميس وبما ان يوم الخميس هو مساء يوم عطلة رسمية تؤجل الجلسة ليوم ألأحد 28/06/2020 الساعة السادسة مساءا (18.00) وذلك بناءا على بند 22 لأمر السلطات المحلية، الإضافة الثالثة - بخصوص جلسات المجلس. (بما أن يوم الخميس مساء يوم عطله رسميه تؤجل الجلسة ليوم ألأحد 28/06/2020 الساعة 18.00 "بند رقم 5(ج) لأمر السلطات المحلية -الإضافة الثالثة").

היות ולא נכח מנין חוקי, הישיבה תדחה לשלושה ימים ז"א יום חמישי, היות ויום חמישי הוא ערב יום מנוחה הישיבה תדחה ליום ראשון 28/06/2020 שעה 18.00 וזאת בהתאם לסעיף 22 לצו המועצות המקומיות – התוספת השלישית- תקנון בדבר ישיבות המועצה והנוהל בהן. (היות ויום חמישי הוא ערב יום מנוחה הישיבה תדחה ליום ראשון 28/06/2020 סעיף 5(ג) לצו המועצות המקומיות – התוספת השלישית- תקנון בדבר ישיבות המועצה והנוהל בהן).

 

צו המועצות המקומיות (א), תשי"א-1950, תוספת שלישית (סעיף 130), קנון בדבר ישיבות המועצה והנוהל בהן

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 805

החלפת התוספת השלישית

לנוסח התוספת השלישית לפני החלפתה

22. באין מנין חוקי

(א) לא היה מנין חוקי בישיבת המועצה, תידחה הישיבה לשלושה ימים; לא היה גם במועד זה מנין חוקי - תידחה הישיבה שוב ליומיים; במועד זה יהווה שליש מחברי המועצה מנין חוקי לכל ענין שנכלל בסדר היום של הישיבה.

(ב) הוראות סעיף 5(א) ו-(ג) לענין ימי השבוע ושעות הישיבה יחולו גם על ישיבה נדחית לפי סעיף זה.

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 808

הוספת סעיף 22

5. מועדי הישיבות מן המנין (תיקון: תשל"ז)

 (ג) חל מועד הישיבה בערב יום מנוחה, ביום מנוחה או במוצאי יום מנוחה של חבר מחברי המועצה, תידחה הישיבה ליום ולשעה הקבועים בשבוע שלאחר מכן.

(ד) בסעיף זה, "יום מנוחה" - כמשמעותו בסעיף 18א לפקודת סדרי השלטון והמשפט, תש"ח-1948.

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 805

הוספת סעיף 5

 

מיום 19.6.1977

צו (מס' 5) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3726 מיום 19.6.1977 עמ' 1988

  (א)  תוך חדשיים מיום היבחרה תחליט המועצה על המועד הקבוע לישיבותיה; המועד יהיה תוך חמישה-עשר הימים הראשונים לכל חודש קלנדרי, באחד הימים מיום ראשון עד יום חמישי ובלבד שלא יהיה ביום המנוחה השבועי של חבר מחברי המועצה; הישיבה תתחיל בשעה שלא לפני 18.00, זולת אם הסכימו כל חברי המועצה לשעה אחרת.

6. דחיית ישיבה מן המנין

(א) ראש המועצה חייב לדחות ישיבה למועד אחר, לא יותר מפעם אחת ולא יותר משבוע ימים, אם דרשו זאת בכתב שליש לפחות מחברי המועצה חמישה ימים לפחות לפני מועד הישיבה, ורשאי הוא, בהסכמת רוב חברי המועצה, לדחות את הישיבה למועד אחר, והכל בתנאי שבאותו חודש קלנדרי תקויים לפחות ישיבה אחת ושלא יחלוף מועד שנקבע על פי דין לענין של סדר יומה של הישיבה.

12. ימים ושעות של ישיבה שלא מן המנין

הוראות סעיף 5(א) ו-(ג) לענין ימי השבוע ושעות הישיבה יחולו גם על ישיבה שזומנה לפי פרק זה.

 

 

أقفلت الجلسة الساعة 18:30

 

 

سجل : جمال فطوم، مدير عام/ سكرتير المجلس

 

 

ישיבת המליאה 06/2020

מיום ראשון 28.06.2020 שעה 18:00 (مؤجلة 1 بند 22 للاضافة الثالثة)

אולם הישיבות במועצה

נוכחים :

  • מר עבדאלבאסט קיס – ראש המועצה
  • מר מוחמד מסרי – חבר המועצה
  • מר עווד רביע – חבר המועצה

 

נעדרו :

  • מר אחמד מטר – חבר המועצה
  • מר מאהל שבאט – חבר המועצה
  • ד"ר וליד עבדאלג'ני – חבר המועצה
  • מר מוחמד פארס סעיד – סגן ראש המועצה
  • מר עלי חאג – חבר המועצה
  • מר מוחמד זורי – סגן מ"מ יו"ר המועצה
  • מר ג'מאל קאדרי – חבר המועצה
  • מר סלים עתמה – סגן ראש המועצה

השתתפו :

  • מר ג'מאל פטום – מנכ"ל / מזכיר המועצה

 

نظرا لعدم حضور نصاب قانوني في الجلسة المؤجلة 1 من يوم 28/06/2020 وبناء على بند 22 للاضافة الثالثة لامر السلطات المحلية تأجل الجلسة ليومين أي يوم الثلاثاء 30/06/2020 الساعة السادسة مساءا (18.00) . في هذه الجلسة يعتبر ثلث الأعضاء نصاب قانوني.

היות ולא נכח מנין חוקי בישיבה הנדחית מיום 28/06/2020 לפי סעיף 22 לתוספת השלישית בצו המועצות המקומיות, הישיבה תדחה ליומיים ליום שלישי 30/06/2020 שעה 18:00. במועד זה יהווה שליש מחברי המועצה מנין חוקי לכל עניין שנכלל בסדר היום של הישיבה.

 

צו המועצות המקומיות (א), תשי"א-1950, תוספת שלישית (סעיף 130), קנון בדבר ישיבות המועצה והנוהל בהן

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 805

החלפת התוספת השלישית

לנוסח התוספת השלישית לפני החלפתה

22. באין מנין חוקי

(א) לא היה מנין חוקי בישיבת המועצה, תידחה הישיבה לשלושה ימים; לא היה גם במועד זה מנין חוקי - תידחה הישיבה שוב ליומיים; במועד זה יהווה שליש מחברי המועצה מנין חוקי לכל ענין שנכלל בסדר היום של הישיבה.

(ב) הוראות סעיף 5(א) ו-(ג) לענין ימי השבוע ושעות הישיבה יחולו גם על ישיבה נדחית לפי סעיף זה.

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 808

הוספת סעיף 22

5. מועדי הישיבות מן המנין (תיקון: תשל"ז)

 (ג) חל מועד הישיבה בערב יום מנוחה, ביום מנוחה או במוצאי יום מנוחה של חבר מחברי המועצה, תידחה הישיבה ליום ולשעה הקבועים בשבוע שלאחר מכן.

(ד) בסעיף זה, "יום מנוחה" - כמשמעותו בסעיף 18א לפקודת סדרי השלטון והמשפט, תש"ח-1948.

מיום 26.2.1977

צו (מס' 3) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3656 מיום 27.1.1977 עמ' 805

הוספת סעיף 5

 

מיום 19.6.1977

צו (מס' 5) תשל"ז-1977

ק"ת תשל"ז מס' 3726 מיום 19.6.1977 עמ' 1988

  (א)  תוך חדשיים מיום היבחרה תחליט המועצה על המועד הקבוע לישיבותיה; המועד יהיה תוך חמישה-עשר הימים הראשונים לכל חודש קלנדרי, באחד הימים מיום ראשון עד יום חמישי ובלבד שלא יהיה ביום המנוחה השבועי של חבר מחברי המועצה; הישיבה תתחיל בשעה שלא לפני 18.00, זולת אם הסכימו כל חברי המועצה לשעה אחרת.

6. דחיית ישיבה מן המנין

(א) ראש המועצה חייב לדחות ישיבה למועד אחר, לא יותר מפעם אחת ולא יותר משבוע ימים, אם דרשו זאת בכתב שליש לפחות מחברי המועצה חמישה ימים לפחות לפני מועד הישיבה, ורשאי הוא, בהסכמת רוב חברי המועצה, לדחות את הישיבה למועד אחר, והכל בתנאי שבאותו חודש קלנדרי תקויים לפחות ישיבה אחת ושלא יחלוף מועד שנקבע על פי דין לענין של סדר יומה של הישיבה.

12. ימים ושעות של ישיבה שלא מן המנין

הוראות סעיף 5(א) ו-(ג) לענין ימי השבוע ושעות הישיבה יחולו גם על ישיבה שזומנה לפי פרק זה.

 

 

أقفلت الجلسة الساعة 18:30

 

 

سجل : جمال فطوم، مدير عام/ سكرتير المجلس

 

 

 

ישיבת המליאה 06/2020

מיום שלישי 30.06.2020 שעה 18:00 (נדחית 2 סעיף 22 לתוספת השלישית)

אולם הישיבות במועצה

נוכחים :

  • מר עבדאלבאסט קיס – ראש המועצה
  • מר מוחמד זורי – סגן מ"מ יו"ר המועצה
  • מר מאהל שבאט – חבר המועצה
  • ד"ר וליד עבדאלג'ני – חבר המועצה
  • מר מוחמד פארס סעיד – סגן ראש המועצה
  • מר עלי חאג – חבר המועצה
  • מר ג'מאל קאדרי – חבר המועצה
  • מר עווד רביע – חבר המועצה

 

נעדרו :

  • מר אחמד מטר – חבר המועצה
  • מר מוחמד מסרי – חבר המועצה
  • מר סלים עתמה – סגן ראש המועצה

השתתפו :

  • מר ג'מאל פטום – מנכ"ל / מזכיר המועצה
  • רו"ח עבד פטום – גזבר המועצה.
  • עו"ד סמואל דכואר – היועץ המשפטי
  • מר נגיב חוסין – מנהלת מחלקת תברואה ורישוי עסקים
  • מר חמד עבדאלג'ני – מתכנן אסטרטיגי מחלקת ההנדסה

 

نظرا لعدم حضور نصاب قانوني في الجلسة المؤجلة 1 من يوم 28/06/2020 وبناء على بند 22 للاضافة الثالثة لامر السلطات المحلية تأجل الجلسة ليومين أي يوم الثلاثاء 30/06/2020 الساعة السادسة مساءا (18.00) . في هذه الجلسة يعتبر ثلث الأعضاء نصاب قانوني.

היות ולא נכח מנין חוקי בישיבה הנדחית מיום 28/06/2020 לפי סעיף 22 לתוספת השלישית בצו המועצות המקומיות, הישיבה תדחה ליומיים ליום שלישי 30/06/2020 שעה 18:00. במועד זה יהווה שליש מחברי המועצה מנין חוקי לכל עניין שנכלל בסדר היום של הישיבה.

 

 

 

 

 

נושא הדיון:

צו הארנונה לשנת 2021

 

עבדאלבאסט קיס:

הישיבה תנוהל בהתאם לאמור בצו המועצות המקומיות בדבר ניהול ישיבות המועצה, הקצאת זמן לכל חבר בהתאם לאמור בחוק.

סמואל דכואר:

ראש המועצה הוא יו"ר הישיבה, סעיף 38, לאחר שיעלה הנושא, יפתח הדיון בנושא ויוקדש זמן לכל חבר. כל חבר מגיע לו עד 10 דקות, חבר מועצה יוכל לותר לחבר אחר על זמנו ולא יותר מאחד ז"א חבר מועצה יוכל לדבר עד 20 דקות.

עבדאלכרים פטום:

צו הראנונה כמו בכל שנה צריך לאשר בישיבת המליאה. צו הארנונה הוא שייך לחוק ההסדרים. ההנחיות לעלות את תעריפי הארנונה ב- 1.1% ההנחיות הן הנחיות ארציות כלליות. אישור הצו צריך עד ליום עד 30/06/2020. יש עוד תקנות להנחות בהתאם לקביעת משרד הפנים, בהתאם לקריטריונים יש הנחות למצבים מיוחדים ולפי הכנסות, הצו חולק לכל החברים, צו הארנונה של שנת 2020 הוסף לו 1.1% לפי הקביעה. 

וליד עבדאלג'ני:

ערך מוחלט 1.1%. יש משרדים ומרפאות המינמום היה 70 ₪, לפי תעריף 2021 מבקשים 80 ₪.

עבדאלכרים פטום:

ארנונה לא יכולים להוריד התעריף של שנת 2020 יועלה ב- 1.1% .

וליד עבדאלג'ני:

נבקש ממשרד הפנים לאשר הקטנת התעריף. היות ואנחנו כפר עני.

סמואל דכואר:

תוכל לבקש אבל הסיכוי לאשר הוא קלוש.

עבדאלכרים פטום:

יש תקנות להנחות בהתאם לקריטריונים מצורפים לצו, בתקופת הקורונה העסקים שנסגרו יקבלו הנחות, כל עסק ממציא אישורים למחלקת הגבייה יקבל את ההנחה המגיעה לו כ- 25%. תושבים שלא עבדו מגישים בקשות להנחות.

ג'מאל קאדרי:

המועצה קבלה מענק של 1.8 מליון ₪ ואושר בישיבה קודמת עוד תב"ר ע"ס 268,000 ₪. לפי מה שקראתי אלה הם פיצוי על תקופת הקורונה שהיא 3 חודשים שבהם חלק מהעסקים מקבלים הנחה או פטור ל- 3 חודשים.

עבדאלכרים פטום:

כל מה שקבלנו פיצוי לשיפוי ארנונה 311,000 ₪. 1.8 מ' ₪ מה שהוא אחר לרשויות מוחלשות, כי היתה פגיעה בהכנסות בכדי שהרשויות יוכלו להמשיך לתפקד. כל הרשויות המקומיות קבלו. היתה פגיעה בגביית ארנונה למגורים, בנחף הפגיעה בארנונה 2.5 מ' ₪ ב- 5 חודשים גבינו כ- 2,8 מ' ₪ - חולק דו"ח גבייה לחברים – בחישובים שנתיים הציפי פגיעה בגביית ארנונה כ- 3 מ' ₪. היות ויש פגיעה בגביית ארנונה אנחנו מפסידים כ- 2 מ' ₪ מענק מותנה. המדינה קבעה שכל רשות צריכה להגיע ל- 85% גבייה, רשות שלא עומדת ביעד יהיה פגיעה במענק המותנה בגבייה שמהווה 15% מהמענק שמקבלים ממשרד הפנים כ- 2 מ' ₪, ז"א פגיעה בגבייה כ- 3 מ' ₪, פגיעה במענק המותנה כ- 2 מ' ₪, ז"א סה"כ פגיעה 5 מ' ₪, אשרו לנו שיפוי כ- 2 מ' ₪ ז"א פגיעה נטו כ- 3 מ' ₪.

גמאל קאדרי:

יש לנו היום חברת גבייה, אני סבור שנגיע ליעד. הפגיעה תהיה בעסקים לשלושה חודשים, ולא כל העסקים, רק העסקים שהיו סגורים. אני בדקתי במחלקת הגבייה אחוז הארנונה לעסקים כ- 1 מ' ₪. 3 חודשים אם נקח 30% ז"א כ- 300,000 ₪  50% שיפוי לעסקים שלא עבדו מדברים על כ- 200,000 ₪ שהמועצה תתן פטור או הנחות בארנונה. המענק שהמועצה קבלה 1.8 מ' ₪  אמור להיות שיפוי על הארנונה.

עבדאלכרים פטום:

המענק 1.8 מ' ₪ לא שייך, בגלל שההכנסות של המועצה נפגעו.

ג'מאל קאדרי:

מה ההכנסות של המועצה שנפגעו מעבר לארנונה מעסקים?

עבדאלכרים פטום:

המענק שנתקבל כי ההכנסות של המועצה נפגעו, המועצה לא יכולה לתפקד, אנחנו בנינו תקציב הכנסות של 8.5 מ' ₪ היות והמצב השתנה והחמיר עסקים נסגרו, אבטלה, אנשים לא יכלו לשלם, רואים את התוצאות בגבייה.

ג'מאל קאדרי:

בתקפוה המקבילה ב- 2019 כמה היתה הגבייה?

עבדאלכרים פטום:

מה שאושר בשנת 2019 סה"כ 8 מ' ₪  היינו אמורים לגבות 3.1 מ' ₪.

ג'מאל קאדרי:

האם האנשים יהיו פטורים מלשלם?

עבדאלכרים פטום:

ארנונה למגורים לא יהיו פטורים, יהיה הנחות, כל חייב שמגיע לו הנחה מגיש בקשה ויקבל ההנחה המגיעה לו.

מוחמד זורי:

הפגיעה תהיה בשנה הבאה יותר, ההכנסות ירדו לאנשים השנה ובשנה הבאה יקבלו יותר הנחות.

ג'מאל קאדרי:

אנחנו יכולים להגיד כ- 1.8 מ' ₪ שקבלנו יכולים להטיב עם האנשים בגלל שהיה להם פגיעה.

עווד רביע:

אם חברת הגבייה לא יכולה להביא אותנו למצב הטוב, מה אנחנו צריכים אותם. אם לא גובים השנה למה להמשיך העסקתם.

עבדאלכרים פטום:

לא כל האנשים מצבם רע, חברת הגבייה מטילה עיקולים ותובעת חייבים, אנחנו חייבים לגבות בכדי לאזן התקציב. משרד הפנים לוחצים להגיע ליעד, אם לא נעמוד בגבייה 85% נפסיד כ- 2 מ' ₪ מענק.

ג'מאל קאדרי:

איך תנצל את ה- 1.8 מ' ₪?

עבדאלכרים פטום:

זה לא הכנסות מארנונה, לסגור ולהמשיך בפעולות. דו"ח 5 חודשים מראה גירעון 1 מ' ₪.

וליד עבדאלג'ני:

מה המקור של הגירעון  1 מ' ₪?

עבדאלכרים פטום:

בגבייה ב- 5 חודשים פחות 1.2 מ' ₪.

ג'מאל קאדרי:

בעניין 1.8 מ' ₪ יש פגיעה במתן שירותים מהם איסוף האשפה הורידו את הסבסוד ולא נמצא מקור להכסות הפער, דבר שני תאורת רחובות. יש פתרון לשירותים בסיסיים שהתושב לא מקבל.

עבדאלכרים פטום:

נמצא אתנו מנהל מחלקת התברואה, יש לך בעיה באיסוף אשפה?

נג'יב חוסין:

רמת השירות לתושב לא ירדה.

ג'מאל קאדרי:

יש בעיה בתחנת המעבר, האשפה נזרקת ברחבי הכפר.

נגיב חוסין:

מה הקשר בין תחנת המעבר לרמת השירות.

וליד עבדאלג'ני:

בתקציב אמרת שיש לך גירעון במחלקה בין 400,000-600,000 ₪ בשנה.

נגיב חוסין:

רמת הסבסוד של האשכול ירדה והמועצה הורידה, אבל רמת השירות לא נפגעה, שיטת הפינוי השתנתה. הפסקנו גם מכונת הטיאוט.

וליד עבדאלג'ני:

איך אתה מכסה, כשטענת בתקציב שיש לך גירעון?

ג'מאל קאדרי:

אתה אומר שרמת השירות לא ירדה, אם יהיה ערימות פסולת מסביב לכפר אז אתה תהיה אחראי.

עבדאלכרים פטום:

בגבייה אנחנו נעשה כל המאמצים ונפעל בכדי שלא נפסיד את המענק.

מוחמד סעיד:

אני נגד העלאת הארנונה, אבל אם ההנחיה להעלאת הארנונה היא של משרד הפנים עפ"י החוק לא אוכל לפעול נגד החוק. אבל באופן עקרוני ואם אני יכול להוריד את הארנונה אני לא הייתי חוסך בזה.

וליד עבדאג'ני:

דברנו בישיבה קודמת בעניין ההנחות בארנונה, וננקוט במדיניות חדשה בארנונה כחברי מועצה. אחת מהם שיטת המדידה. יש שיטות מדידה שכל מועצה תוכל לאמץ אותה, השיטה שמחייבים לפיה במועצה, המהנדס לא נמצא בכדי להסביר לנו, יש שיטת מדידה שהיא פנימית ללא חישוב לקירות, והיא מאומצת במספר רשויות מקומיות ותלוי אם אנחנו נאשר אותה או לא נאשר אותה.

עבדאלכרים פטום:

אנחנו כרשות מקומית רוצים שננהג כמו שאר הרשויות המקומיות. אנחנו לא רוצים לעשות חוק לנחף

וליד עבדאלג'ני:

אנחנו לא עושים חוק לנחף, אלה השיטות וכל אחד יוכל לאמץ השיטה לפי בקשת הישוב.

עבדאלכרים פטום:

אם אנחנו מועצה יציבה ויש לנו עודפים, אין לי מקורות אחרים, אז אני אחשוב להוריד הארנונה. אבל כשאין לך מקורות, אנחנו מועצה עניה.

וליד עבדאלג'ני:

אנחנו צריכים להתייעל, יש לנו בזבוז כסף בצורה גדולה.

עבדאלכרים פטום:

אני אביא לכם עדכון לתקציב ורוצה שתבדוק אפה יש לקצץ.

וליד עבדאלג'ני:

הגירעון בתקציב הוא אמיתי או הוצאות מיותרות? צריכים לעשות בדק בית.

עבדאלכרים פטום:

אם אני אגבה 85% אני אגיע לאיזון, אבל עכשיו יש לי בעיה שלא יכול לגבות.

וליד עבדאלג'ני:

ההצעה שלי לאמץ שיטת מדידה שהיא פנימית ללא חישוב קירות, לדעתי האנשים יהנו מזה, אנחנו כפר עני.

סמואל דכואר:

כל נושא הארנונה מוסדר בחוק, ז"א יש תעריף מינימום ותעריף מקסימום, זכותך לשים בין המינימום למקסימום הדבר השני אתה לא תוכל לשנות התעריף ללא אישור משרד הפנים, תוכל לבקש.

וליד עבדאלג'ני:

בתעריף אנחנו נקח המינימום, במשרדים ומרפאות אנחנו מאמצים 80 ₪ שנחזור ל- 70 ₪, שאר הדברים אמיתי שהם המינימום.

 

 

עבדאלכרים פטום:

הבנקים התעריף מעל למינימום.

וליד עבדאלג'ני:

אני מדבר על העסקים של נחף. הבנק הוא לא לנחף, כל עסק מחוץ לכפר אין לי מניעה שישלם ארנונה לנחף. אני מדבר על אוכלוסיה אנחנו אוכלוסייה ענייה, הדירוג שלנו הסוציואוקונומי ירוד מאוד.

עבדאלכרים פטום:

אתה רוצה להוריד למשרדים?

וליד עבדאלג'ני:

אני רוצה התעריף המינימאלי למשרדים, מרפאות, עסקים, בתי מלאכה, כל דבר נאמץ הדבר המנימאלי, ההפרש הוא אגורות, רק כאן יש הפרש כ- 10 ₪ במ"ר. נאמץ את המינימום ושיטת המדידה.

עבדאלכרים פטום:

אני אומר לך המשרד לא יאשר כי זה פגיעה בהכנסות המועצה.

וליד עבדאלג'ני:

אנחנו נוכל לקבל החלטה, יש אישור חריג, נוכל לבקש אישור חריג ממשרד הפנים שיאשרו אם אשרו אשרו ואם לא יאשרו עשינו מה שמוטל עלינו.

עבדאלכרים פטום:

אני כגזבר מבקשים ממני חתימת גזבר, אני לא יכול לחתום ולשים את עצמי במצב לא נעים בפני משרד הפנים. אני אל אחתום. אני לא אחתום על דבר שיביא לגירעון.

עבדאלבאסט קיס:

אם מישהו שרוצה להתנות ההצבעה שלו בדבר כזה שיתנה והוא חופשי, אנחנו נשמע ונצביע בסוף.

וליד עבדאלג'ני:

ההצעה שלי: שיטת מדידה ללא חישוב קירות. נאמץ תעריפי מינימום לכל ובמה יאפשר החוק, אם זה עסקים, משרדים, מגורים. העסקים שיש להם חניון מוסדר ולא חוסם כבישים לתת להם אחוז הנחה בין 5% ל- 10% לפי מה שיוחלט בכדי לעודד אותם להסדרת חניון לעסק. הנחה מקסימאלית, לנצל המקסימום בהנחות למי שמגיע לו, מי מגיע לו 80% לתת לו במקום 64%. אנחנו נבקש.

עבדאלבאסט קיס:

שאלה ליועץ המשפטי, בהצבעה על צו הארנונה האם יש אפשרות לשים תנאים שהוצעו.

סמואל דכואר:

יכולים לעלות הצעות לתיקון בצו הארנונה אבל אני רוצה להגיד שההצעה שמעלה, יש עליהם הגבלות.

וליד עבדאלג'ני:

שיטת מדידה אחרת יש בחוק, נוכל לאמץ שיטת המדידה שאנו רוצים, אם אומרים שזה לא חוקי, תוכיח שזה לא חוקי, זה חוקי ועוד איך. עיריות רבות מאמצות שיטה זו. עוד שמבקשים המינימום זה במסגרת החוק כשאני אומר 70 ₪  במקום 80 ₪ זה במסגרת החוק. ההנחה המקסימאלית למה שלא נאפשר לתושבים להנות מהנחה מקסימאלית, כמה האחוז שמקבל 80% זה לא אחוז גבוהה. זו אוכלוסייה חלשה שאתה לוקח ממנה כ- 15%.

עבדאלכרים פטום:

זה מוריד לך המקורות, מצד אחד רוצים לתת שירותים לתושבים ומצד שני רוצים להוריד את המקורות, אין לנו.

וליד עבדאלג'ני:

להתייעל יש שתי שיטות או מגדילים את ההכנסות או מקטינים את ההוצאות. אנחנו חיכינו שנה בכדי לעלות הבקשות, בשנה שעברה אמרתם אי אפשר כי עבר הזמן.

עבדאלכרים פטום:

אני אומר אם היום רוצים לעשות החלטות פופוליסטיות, בכדי להיות טוב עם התושב צריך שיהיה לך הכנסות בכדי לתת שירותים.

וליד עבדאלג'ני:

רוצה לשאול בעניין צו הארנונה בעניין הנחה למרתפים ולקומות מתחת ל- 2 מ'.

עבדאלכרים פטום:

אם גרים בה אי אפשר לאשר הנחה.

וליד עבדאלג'ני:

דירות מגורים מתחת ל- 2 מ' זה לא נחשבת דירה לכל דבר, האם מקבלים עליה מלא, זה לא ריאלי.

סמואל דכואר:

החיוב הוא בהתאם לשימוש, אם גרים בה נחשב למגורים.

עבדאלכרים פטום:

מי שגר בדירה כזו ז"א שההכנסה שלו ירודה ויוכל לקבל הנחה.

סמואל דכואר:

סעיף 5 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות) : מועצה לא תשנה בשנת כספים מסוימת סוג, סיווג או תת סיווג של נכס באופן המשפיע על סכום הארנונה ...........  ואולם רשאית היא לשנות סיווג נכס אם בפועל השתנה השימוש בו. סעיף אחר מאפשר להגיש בקשה לאישור חריג. אבל צריך לאשר את צו המסים ולהגיש לקבלת אישור חריג.

עבדאלבאסט קיס:

לרשום עוד הצעה, אם החוק מאפשר אפשר לפטור מתשלום ארנונה.

ג'מאל קאדרי:

אני ראיתי את ההצעה, אני מבקש לבדוק לפי התחשיב הזה לפני, יש הרבה אנשים בנחף שיש להם הדרישה במיוחד מה שנאמר על עסקים, אני מצביע בעד ההצעה. יעשה תחשיב ויבדק סכום הארנונה.

עווד רביע:

אני בעד ההצעה של חבר המועצה ד"ר וליד עבאלג'ני.

עבדאלבאסט קיס:

מה ההצעות להצבעה, צו ארנונה שלם ויש הצעות לשינויים מה אומר החוק?

סמואל דכואר:

אם יותר מהצעה כל אחד מביא את ההצעה שלו להצבעה. ההיגיון אומר בהתחלה מאשרים את צו הארנונה. משמעות ההצעה שלכם במידה ואין רוב להצעתכם אין אישור לצו המסים. יש משמעות אחרת לעניין אי אישור צו המסים.

עבדאלבאסט קיס:

מדברים על צו הארנונה בתנאי, לא אושר התנאי צו הארנונה יהיה מאושר.

ההצעה של וליד עבדאלג'ני:

  1. שיטת המדידה פנימית ללא קירות חיצוניים
  2. נאמץ התעריף המינימאלי בתעריפי הארנונה
  3. חנויות/עסקים שיש להם חניון מוסדר לאשר להם הנחה מיוחדת.
  4. לאשר ההנחה המקסימאלית ולא לקצץ בהנחות כמו במקום 64% אחוז מקסימאלי 80%
  5. קומה מתחת ל- 2 מ' תקבל הנחה, הנחה למרתפים וסככות.

 

החלטה:

לאחר דיון בין חברי המועצה הנוכחים והעלאת כל ההצעות והדיון בהם חברי המליאה הנוכחים מחליטים:

  • צו המסים שהוצע ע"י ראש המועצה וגזבר המועצה מאושר.
  • הצעת השינויים שהוצעה על ידי ד"ר וליד עבדאלג'ני מאושרת.
  • המועצה תגיש בקשה לאישור השינויים בהתאם לסעיף 10 לתקנות ההסדרים במשק המדינה (ארנונה כללית ברשויות המקומיות) למשרד הפנים. ככל ומשרד הפנים ו/או האוצר ידחה את בקשת התיקון צו המסים שהוצע ע"י ראש המועצה והגזבר תקף.

 

הישיבה ננעלה בשעה 18:45

רשם: ג'מאל פטום, מנכ"ל/מזכיר המועצה.

 

 

 

עבדאלבאסט קיס

ראש המועצה

 

ג'מאל פטום

מנכ"ל/מזכיר המועצה

 

 

 

צו ארנונה כללית לשנת 2021

דברי הסבר למועצה

 

מכוח סמכותה לפי סעיף 154 לצו המועצות המקומיות (א) נדרשת מליאת המועצה לאשר מידי שנה צו להטלת ארנונה כללית. צו זה קובע את שיעורי הארנונה שיוטלו מידי שנה על נכסים בתחום שיפוטה של המועצה ואת כללי חישוב הארנונה לגבי כל נכס עפ"י סוגו, השימוש שנעשה בו ואמות מידה כיו"ב.

בהטילה ארנונה כאמור, כפופה מליאת המועצה להוראות הדין המסמיך קרי, חוק ההסדרים במשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי תקציב), תשנ"ג- 1992 ולתקנות שהותקנו מכוחו.

צו הארנונה לשנת 2021 משלב בתוכו את הפרטים והמידע ההכרחי לצורך הטלת הארנונה הכללית על נכסים בתחומי המועצה.

בצו הארנונה לשנת 2021 חלה העלאה בשיעור 1.10% וזאת עפ"י הנחיות שקיבלנו מהיחידה הכלכלית במרכז השלטון המקומי.

בהתאם לאמור בפרק ד' בחוק ההסדרים 1992 ולתיקון מס' 9 לחוק הנ"ל, מתעדכנים תעריפי הארנונה ברשויות המקומיות מידי שנה בשיעור של 80% מהתייקרויות המדד המשולב, הלוקח בחשבון 50% מהתייקרויות מדד המחירים לצרכן ו- 50% מהתייקרות השכר הציבורי. המדדים הנלקחים בחשבון הם אלו הידועים ב- 20/05/2020 השנה לעומת אלו שהיו ידועים ב- 20/05/2019 .

 

לאור כל האמור לעיל, מתבקשת בזאת המועצה לאשר את צו הארנונה לשנת 2021 על השינויים הטמונים בו כפי שפורטו לעיל.

 

 

המועצה המקומית נחף

הודעה בדבר שיעורי ארנונה כללית לשנת 2021

מתוקף סמכותה על פי חוק ההסדרים למשק המדינה (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב), תשנ"ג 1992, החליטה המועצה המקומית נחף, בישיבתה מס' 06/2020 מיום 30/06/2020 להטיל בתחום שיפוטה של המועצה לשנת הכספים 2021 שתחילתה ביום 01/01/2021 וסיומה ביום 31/12/2021, ארנונה כללית על נכסים.

הודעה זו כוללת:

פרק 1 - עקרונות כלליים והגדרות כלליות.

פרק 2 - ארנונה לנכסי מגורים.

פרק 3 - ארנונה על נכסים שאינם למגורים.

פרק 4 - מועדי תשלום והנחות כלליות בארנונה.

 

פרק 1 עקרונות כלליים והגדרות כלליות:

 

  1. כל מחזיק בתחום המועצה ישלם ארנונה כללית בגין נכס המוחזק על ידו עבור כל יחידת שטח של מטר רבוע או דונם כמפורט להלן בפרקים 2 3 להודעה.
  2.  מועד התגבשותו של חיוב בארנונה כללית הוא יום 01/01/2021.
  3.  בהודעה זו יחולו הכללים וההגדרות הבאות לגבי "בנין".
  1. יחול האמור בהגדרת "בנין" בסעיף 1 לצו המועצות המקומיות (א).
  2. מובהר בזאת כי המונח "מבנה" בהגדרתו של בנין לפי סעיף (א) שלעיל, אינו כולל בתוכו מרפסות פתוחות ו/או חדרי מדרגות ו/ או מקורות, מבני עזר הנפרדים מהמבנה , חדרי עזר הנפרדים מהמבנה , מרתפים ומיכלים.
  3. מובהר בזאת כי המונח "מבנה" בהגדרתו של בנין לפי סעיף (א) שלעיל , כולל בתוכו את מבואות המבנה, מרפסות סגורות , חדרי שירותים שבו, פרוזדורים, מקלטים, ממ"דים, שטחים משותפים, רכוש משותף , סככות, חניות, גלריות  וכיו"ב שטחי שירות.
  4. חישוב שטחו של בנין יכללו שטחים שמתחת לקירות חיצוניים ושטח שמתחת לקירות פנימיים של אותו בנין כחלק משטחו של אותו בנין.
  5. חישוב שטחו של בנין ייעשה לגבי כל קומה ו/או מפלס בנפרד. באופן ששטחו יכלול במצטבר את שטח כל קומותיו ומפלסיו.
    1. שטחו של נכס ייקבע על פי יחידות שטח שלמות. חלק מיחידת שטח נוסף, העודף על יחידת השטח השלמה האחרונה של נכס, לא יכלל בשטחו של הנכס.
    2.  סיווגו של נכס לעניין צו זה יקבע לפי הכללים דלהלן:
  1. סיווגו של נכס יקבע לפי השימוש העיקרי בו. דהיינו, המטרה הדומיננטית לטובתה משמש הנכס במועד ובתקופת החיוב. בהתאם לסיווג זה יחויב מחזיק הנכס בתשלום ארנונה עבור כל שטח הנכס.
  2.  במידה ועל פי המבחן בס"ק א' ניתן לשייך לנכס יותר מאשר סיווג אחד, יקבע הסיווג לפיו יוטל  החיוב בגינו בהתאם לכללים הבאים:
  1. היה אחד מהסיווגים האפשריים לאותו הנכס סיווג כללי (כדוגמת מסחר) והשני חיוב ספציפי (כדוגמת בנק) יקבע החיוב על פי הסיווג הספציפי.
  2. בכל מקרה אחר מזה הנדון בפסקה 1 לעיל יהא הסיווג לפיו יקבע החיוב בגין הנכס הסיווג לגביו נקבע בצו התעריף הגבוה מסך הסיווגים החליפיים.
    1. הגדרות כלליות :

"בניין", "קרקע תפוסה","אדמה חקלאית", "נכסים"-     כהגדרתם של מונחים אלו בסעיף 1 לצו המועצות המקומיות (א) תש"י 1950.

"שטח בנין" -                    ששטחו של בנין ברוטו על כל מפלסיו וחלקיו כמפורט בסעיף 1.1.3 לעיל.

"מרתף"-                           מבנה או חלק ממנו הנמצא מתחת לפני הקרקע כולו או רובו.

"סככה " –                         בנין מקורה בקירוי מכל סוג שהוא, אטום או לא אטום, בעל שני קירות לכל היותר.

 

פרק 2 ארנונה לנכסי מגורים:

2.1 הגדרות:

בפרק זה יוקנו למונחים הבאים ההגדרות הבאות:

 

"בית משותף" -                כמשמעו בסעיף 60 לחוק המקרקעין תשכ"ט 1969, לרבות בנין הראוי להירשם כבית משותף מכוח סעיף 77 א' לחוק.

"בנין למגורים"             בנין המיועד לשמש למגורים, למעט בנין המיועד לשמש למגורים אך משמש בפועל לעסק, בין שגרים בו ובין שלא גרים בו, בין שהינו בית פרטי ובין שהינו בית משותף.

"מחסן" -                           מבנה המיועד על פי היתר בניה לשמש לאחסנה שלא למטרות עסק, ומשמש לכך בפועל, אך אינו מהווה חלק מבניין מגורים.

"רכוש משותף" -              כל חלקי הבית המשותף חוץ מן החלקים הרשומים כדירות, ובתנאי שהנם בחזקתם של כלל בעלי הרכוש בבית המשותף, לרבות חדרי חשמל, חדרי מעליות, חדרי גז מקלטים וכד'.

"מקלט" -                          מבנה או חלק ממנו אשר אושר על פי היתר בניה ו/או על פי תקנות הג"א כמחסה לשעת חירום.

"ממ"ד" -                           מתחם מוגן דירתי כמשמעותו בתקנון ההתגוננות האזרחית

(מפרטים לבניית מקלטים), תש"ן 1990.

"שטח בנין מגורים" –שטח בנין כמפורט בסעיף 1.1.3, אך למעט:

בבתים פרטיים שטח חדר מכונות.

"שטח סככה למגורים"- על אף האמור בסעיף 1.1.3 לעיל, לצורך חישוב שטח סככה למגורים החייבת בארנונה כללית, יובאו בחשבון 25% משטח הסככה בלבד.

 

  1. החיוב בארנונה כללית :

מחזיק בבניין מגורים בשטח המועצה המקומית, ישלם ארנונה כללית למגורים לפי השטח המוחזק על ידו בשיעור של:   37.42 ₪/ מ"ר (קוד 100) .

מחזיק בבית משותף ישא בתשלום ארנונה בגין הרכוש המשותף עפ"י שיעור יחסי בהתאם לשטח דירתו. 

מחזיק ב- סככה למגורים ישא בתשלום ארנונה בגין 25% משטח הסככה המוחזק על ידו בשיעור של 36.90 ₪ / מ"ר (קוד 910) .

 

פרק 3 ארנונה על נכסים שאינם למגורים

  1. הגדרות:

בפרק זה יוקנו למונחים הבאים ההגדרות הבאות :

"עסק"  -                            כל פעילות ושימוש שאינם למטרת מגורים.

"מחסן"-                            מבנה המשמש לאחסנה בלבד, מהווה חלק מבניין עסק או שהכניסה אליו אינה מבניין העסק כך שאינו משמש לקבלת לקוחות, למעט מחסן לתעשיה.

"בנין לעסק"-                   בנין, בין שהינו מבנה אחד ובין שהינו תשלובת מבנים, המיועד לשמש או המשמש בפועל לקיום פעילות מסוג עסק לרבות: מרתפים, מחסנים, סככות, גלריות, בין שהנם בנויים כמבנה אחד ובין שהנם פזורים כמספר מבנים.

"שטח בנין לעסק"-         לרבות מפלסיו, קומותיו ומבניו השונים כמפורט  בסעיף 1.1.3 לעיל.

"חניון" -                              שטח מקרקעין המשמש לחנייתם של כלי רכב לרבות חניה תת קרקעית,  בתשלום או שלא בתשלום.

"בנק" -                              בנק וכל תאגיד בנקאי כהגדרתו בחוק בנק ישראל תשי"ג 1954 ו"תאגיד אחזקה בנקאית" כהגדרתו בחוק הבנקאות ורישוי תשמ"ג 1981 ובכלל זאת משרדים, מחסנים, ומבני עזר אחרים המשמש תאגיד בנקאי כאמור.

"בית מלון"-                      בנין הנועד להארחת אנשים, כגון בית הארחה, אכסניה, חדרי נופש וכיוב'.

"מבטח" -                          מבטח, סוכן ביטוח וכל העוסק בביטוח כמשמעותם בחוק הפיקוח על עסקי ביטוח, תשמ"א 1981.

"תחנות דלק"                נכס אשר נעשה בו שימוש לאספקת דלקים לרבות מבנים לסיכה ורחיצה המצויים בסמוך לו ומבנים אחרים המשמשים את תחנת הדלק וכן מיכלי דלק בשטחי מסחר/תעשייה/ומלאכה.

"מרפאות" -                      בנין המשמש למתן טיפול רפואי על ידי רופאים ו/או צוות פרה רפואי.

"מתקני חשמל"            נכס המשמש לייצור, שינוע והולכת חשמל ושהנם בבעלות בעל

הזיכיונות הבאים כהגדרתם בחוק משק החשמל, תשנ"ו 1996: רשיון הולכה, רשיון הספקה, רשיון חלוקה, רשיון ייצור, רשיון ייצור  עצמי המוכר חשמל כקבוע בסעיף 20 (ג) לחוק משק החשמל, ובכלל זאת משרדים, מחסנים ומבני עזר המשמשים בעלי זיכיונות כאמור.

"מתקני בזק"                נכס שהינו או שבו מצויים מתקן בזק למעט ציוד קצה כהגדרתם בחוק הבזק תשמ"ב 1982 ונכסים אחרים בבעלות בעל רשיון כהגדרתו בחוק הבזק תשמ"ב 1982, ובכלל זאת משרדים, מחסנים ומבני עזר המשמשים בעלי זיכיונות כאמור.

" נכסים המשמשים

לטובת מתקני מים,

אספקתם והפקתם "-      מתקנים המשמשים לאספקת מים, לרבות מתקני שאיבה, מתקני קידוח, מערכות בקרה, מתקני סינון וכיו"ב.                  

"מחסן לתעשייה"        בנין המשמש לאחסנת מוצרים ו/או חומרי גלם (להבדיל מייצורם) המיוצרים ו/או המשמשים לייצור את הגורם אשרמחזיק בנכס המסווג לתעשיה.

"נכס חקלאי"                אדמה חקלאית, וכן מבנה לרבות סככה והניצבים על אדמה חקלאית ומשמשים לחקלאות.

"משרדים,

מסחר ושירותים" –         נכס המשמש למטרה עסקית שעניינה הקניה או מכירה של סחורות  ו/או טובין ו/או מתן יעוץ ו/או שירות בתחום מומחיות ולרבות משרדי עו"ד, רו"ח, שמאים, יועצים למינהם, מתווכים, סוכני ביטוח, משרדי פרסום, מרפאות, בתי מרקחת, חנויות, מסעדות, בתי קפה, פאבים וברים, קיוסקים, אולמות שמחה וארועים, נכסים המיועדים להדרכה ולחוגים, דוכנים למכירת כרטיסי מזל או הימורים, בתי ספר, גני ילדים, סניפי דואר וסוכנויות דואר שבהם ניתנים שירותים לציבור, רשתות שיווק, מינימרקטים, מרכולים וכיו"ב.

" תעשייה"-                      ייצור סחורות וידע, או כל פעולה אחרת אשר תוצאתה שדרוג או שינוי של חומר גלם, כאשר תכליתה העלאת ערכו של חומר הגלם או המוצר.

"מלאכה" -                        תיקון וטיפול במוצרים קיימים, כגון מוסכים, סנדלריות, עסקים לתיקון מכשירי חשמל ואלקטרוניקה וכיוב'.

"שטחים משותפים ומעברים

להולכי רגל במרכזים מסחריים

ו/או מרכזי קניות ו/או בניינים למשרדים,

מסחר ושירותים -            בניין מקורה במרכזים מסחריים ו/או במרכזי קניות ו/או בנייני משרדים ו/או מסחר ו/או שירותי, המשמשים לצרכי גישה לבתי העסק הפועלים בהם, אשר לא נעשה בהם בפועל שימוש למטרה עסקית/מסחרית כלשהי. לצורך החיוב בארנונה כללית יובאו בחשבון 25% מהשטח לתת סיווג זה בלבד.

"בית בד"-                  מבנה המשמש להכנת שמן זית על כל שלביו.

"רפתות"-                          מכלאה לגידול בקר המשמש לצורכי בשר וחלב.

"מחצבה"-                         סוג של מכרה- בור פתוח, דרכה מוצאים סלעים ומינרלים מהאדמה.

"בריכת שחייה"-             בריכת שחייה, בין מקורה ובין שאינה מקורה, לרבות כל שטח המשמש אותה ואת המשתמשים בה לצורכי ישיבה, משחק, מנוחה, פעילות ספורטיבית או כל תכלית דומה.

 

  1. החיוב בארנונה כללית:

מחזיק בשטח בנין לעסק שבתחום שיפוטה של המועצה, יחויב בתשלום ארנונה כללי על פי מספר המטרים הרבועים בהם הוא מחזיק, ובהתאם לסוג העסק המתנהל על השטח שבחזקתו כמפורט להלן.

  1. נכסים המשמשים למלאכה ותעשייה:

בנין (קוד  202   )

71.27 ₪  למ"ר

 

 

3.2.2 נכסים המשמשים למשרדים, מסחר ושירותים

בנין (קוד 200    )

80.59 ₪  למ"ר

שטחים משותפים ומעברים להולכי רגל במרכזים מסחריים ו/או מרכזי קניות ו/או בניינים למשרדים, מסחר ושירותים (קוד 203)

80.59 ₪  למ"ר

 

 

 

3.2.3 נכסים המשמשים כבנק ולטובת שירותי בנקאות

בנין (קוד  330    )

 553.54 ₪   למ"ר

 

 

3.2.4 נכסים המשמשים כחניון

בנין (קוד  780   )

    7.68 ₪  למ"ר

 

 

3.2.5 נכסים המשמשים כתחנות דלק ומתן שירות תדלוק

בנין (קוד   310  )

 81.40  ₪  למ"ר

 

 

3.2.6 נכסים המשמשים לחקלאות

מבנה חקלאי (קוד  961   )

8.88 ₪  למ"ר

 

אדמה חקלאית (קוד  600    )

11.80  ₪  לדונם

בית בד (קוד  450)

21.40 ₪  למ"ר

רפתות (קוד  960 )

8.74   ₪  למ"ר

 

 

3.2.7 סככות שאינם למגורים

סככה  (קוד 915  )

 41.61  ₪  למ"ר

 

 

3.2.8 נכסים המשמשים כבריכות שחיה

בריכת שחיה (קוד  860   )

  9.21 ₪   למ"ר

 

 

3.2.9 נכסים המשמשים לטובת מתקני מים, אספקתם והפקתם

בנין (קוד 210)

71.33  ₪  למ"ר 

 

 

 

3.2.10 נכסים שמשמשים כמחצבות 

 

בנין/קרקע תפוסה ושטח צמוד(קוד 900)

 25.93 ₪  למ"ר

 

 

3.2.11 נכסים המשמשים לסוכנות דואר ותקשורת

 

בנין (קוד 930)

  80.59  ₪  למ"ר

 

 

3.2.12 מרפאות וקפות חולים

בנין (קוד 201)

80.59  ₪  למ"ר

 

 

3.2.13 קרקע תפוסה אשר לא נכללה בסיווגים המפורטים

 

קרקע תפוסה (קוד 700)

6.77 ₪   למ"ר

 

 

 

 

פרק 4 - מועדי תשלום והנחות כלליות בארנונה

  1. מועדי תשלום הארנונה הכללית לשנת 2021:
  1. מבלי לפגוע במועד תחילת הארנונה ולנוחות התושבים, הוחלט לאפשר לשלם את החיוב הכולל בארנונה לכל השנה מראש עד ה 31/1/21 או

ב 6 תשלומים שווים ובמועדים המפורטים להלן:

16/1/21, 16/3/21, 16/5/21, 16/7/21, 16/9/21, 16/11/21, כאשר כל תשלום צמוד על פי החוק ובתנאי שכל תשלום ישולם במועד להלן "הסדר". לבעלי הוראת קבע יבוצע הניכוי מהבנק ב 30 לחודש אי זוגי, ואם יחול בשבת או חג יבוצע הניכוי ב 31 לחודש.

  1. לא פרע מחזיק במועד 2 תשלומים על פי ההסדר בס"ק א' הנ"ל יתבטל ההסדר, וחוק הרשויות המקומיות (ריבית והפרשי הצמדה על תשלומי חובה), תש"ם 1980 יחול על יתרת החוב.
  2.  הסדר זה לא יחול במקרים אלה:
  1. נדרשה המועצה לתת אישור המעיד על גמר חשבון וסילוק חובות תנאי לביצוע פעולה כלשהיא בלשכת רישום המקרקעין (טאבו), להעברת זכויות בנס למשכנתא ו/או כל אישור אחר כיו"ב ישלם המחזיק למועצה במזומן בלבד גם את חיוב הארנונה היחסי המגיע ממנו עד המועד הקבוע באישור הנדרש ביום בו פג תוקפו.
  2. תשלום ארנונה על קרקע חקלאית.

 

הנחות

הנחה בארנונה כללית למשלמים מראש.

  1. משלמים מראש יהיו פטורים מהפרשי הצמדה המוטלים על פי החוק.

הנחות מטעמים סוציאליים

  1. הנחות בארנונה תינתנה עפ"י תקנות הסדרים במשק המדינה (הנחה מארנונה), התשנ"ג-1993, כדלקמן:

(1)     אזרח ותיק –

(א)    המקבל על-פי חוק הביטוח אחת מקיצבאות אלה: קיצבת זקנה, קיצבת שאירים, קיצבת תלויים או נכות בשל פגיעה בעבודה – הנחה של 25% לגבי 100 מ"ר בלבד משטח הנכס;

(ב)     אם בנוסף לקיצבה שבפסקת משנה (א) הוא מקבל גימלת הבטחת הכנסה -  הנחה בשיעור 100% לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס;

                     (2)     (א)    נכה הזכאי לקיצבה חודשית מלאה כמשמעותה בסעיף 127 לו לחוק הביטוח, אשר דרגת אי כושר השתכרותו היא בשיעור 75 אחוזים ומעלה -  הנחה 80%;

(ב)     נכה אשר טרם קבלת קיצבת הזיקנה נקבעה לו לצמיתות דרגת אי- כושר השתכרות בשיעור של 75% ומעלה על- פי סעיף 127לו לחוק הביטוח – הנחה80%;

(3)     נכה אשר דרגת נכותו הרפואית המוכחת על פי כל דין היא בשיעור 90 אחוזים ומעלה, או מי שטרם קבלת קצבת הזקנה נקבעה לו נכות כאמור – הנחה של 40%;

(4)     הזכאי לאחת הגמלאות המפורטות להלן – הנחה של66%  לגבי 70 מטרים רבועים משטח הנכס;

עלה מספר בני המשפחה הגרים עם הזכאי על ארבעה – הנחה, כאמור, לגבי 90 מטרים רבועים משטח הנכס:

(א)    גמלה כאסיר ציון או כבן משפחה של הרוג מלכות לפי חוק התגמולים לאסירי ציון ולבני משפחותיהם, תשנ"ב-1992.

(ב)     גמלת נכות לפי חוק נכי רדיפות הנאצים, תשי"ז-1957.

(ג)     גמלת נכות המשולמת על ידי ממשלת גרמניה בשל רדיפות הנאצים בהתאם לחוק הפדרלי לפיצויים (BEG) מהשנים -65 1953, למי שהוכחה זכאותו כאמור, להנחת דעתה של הרשות המקומית.

(ד)     גמלת נכות המשולמת על ידי ממשלת הולנד בשל רדיפות הנאצים בהתאם לחוק הגמלאות ההולנדי לנפגעי רדיפות -1940 1945 ,(WUV) למי שהוכחה זכאותו כאמור, להנחת דעתה של הרשות המקומית.

(ה)    גמלת נכות המשולמת על ידי ממשלת אוסטריה בשל רדיפות הנאצים בהתאם לחוק האוסטרי לתמיכה בקרבנות (OFG), שנחקק בהקשר לחוק התגמולים עבור קרבנות המלחמה (סעיף 4 KOVG 57).

(ו)      גמלת נכות המשולמת על ידי ממשלת בלגיה לפי החוק הבלגי משנת 1954, בהקשר לקצבאות פצועים של הקרבנות האזרחיים של המלחמה -1940 1945.

(5)     בעל תעודת עיוור לפי חוק שירותי הסעד, תשי"ח- 1958 -  הנחה של 90%;

(6)     עולה – הנחה של 90% לגבי 100 מטרים רבועים בלבד משטח הנכס, למשך 12 חודשים מתוך 24 החודשים המתחילים ביום שנרשם במרשם האוכלוסין כעולה על פי חוק השבות, תש"י-1950;

(6א)  עולה התלוי בעזרת הזולת הזכאי, על פי אישור המוסד לביטוח לאומי, לגמלה מיוחדת לעולה או לגמלת סיעוד לעולה, לפי הסכם למתן גמלאות מיוחדות שנערך בין המוסד לביטוח לאומי לבין ממשלת ישראל, לפי סעיף 9 לחוק הביטוח -  הנחה של 80%. המוסד לביטוח לאומי ימציא למחזיק, על פי בקשתו, תעודה המעידה על זכאות לפי פסקה זו;

(6ב)   איש צד"ל – הנחה של90% לגבי 100 מטרים רבועים למשך 12 חודשים מתוך 36 חודשים המתחילים ביום שבו הגיע לישראל אחרי חודש מאי 2000; בפסקה זו, "איש צד"ל – איש צבא דרום לבנון, מנגנון הביטחון, גורמי הסיוע האזרחי וגורמים אחרים, שעמד בקשר עם זרועות הביטחון, ואשר הוכר כ"זכאי שיקום" על ידי המינהלה הביטחונית לסיוע (המנב"ס), ובן זוגו";

(7)     הזכאי לגימלת סיעוד, לפי פרק ו' לחוק הביטוח– הנחה של 70%

                     (8)     (א)    בעל הכנסה חודשית ממוצעת שפורטה בנספח א' לצו זה, לפי מספר הנפשות המתגוררות איתו בנכס - הנחה בשיעור שנקבע לפי טורי ההכנסה שבתוספת האמורה;

(ב)     בתקנה זו -

"הכנסה" -  הכנסה ברוטו של המחזיק בנכס ושל אלה המתגוררים אתו, לרבות ילד במשפחת אומנה, מכל מקור הכנסה שהוא, לרבות תשלומים שהמוסד לביטוח לאומי משלם להם, למעט -

(1)     קצבה המשולמת לפי פרקים ד' ו-י"א לחוק הביטוח;

(2)     מחצית מהכנסתם החודשית של בן או בת המתגוררים עם המחזיק בנכס;

(3)     דמי שכירות שמקבל אדם בעד השכרת דירתו -  בסכום שאינו עולה על דמי שכירות שהוא משלם בעד דירה אחרת ששכר למגוריו;

                                        "הכנסה חודשית ממוצעת" -

(1)     בשכיר -  ממוצע ההכנסה החודשית בשלושת החודשים אוקטובר, נובמבר, דצמבר שלפני שנת הכספים שבעדה נדרשת ההנחה, ממקורות הכנסה כמפורט בסעיף 1(א) לטופס 1 שבתוספת השניה, וממקורות נוספים כמפורט בסעיף 1(ב) לטופס האמור;

(2)     בעצמאי - ממוצע, כאמור בפסקת משנה (1) שחושב על פי הכנסתו החייבת במס כפי שנקבעה בשומת מס ההכנסה השנתית האחרונה שבידו, כשהיא מחולקת ב- 12 ומתואמת למדד הממוצע של החודשים אוקטובר, נובמבר, דצמבר שלפני שנת הכספים שבעדה נדרשת ההנחה, בתוספת הכנסה ממוצעת לחודשים האמורים ממקורות כמפורט בסעיף 1(ב) לטופס 1 האמור שאינם כלולים בהודעת השומה;

מיום 1.1.2007

תק' (מס' 3) תשס"ז-2007

ק"ת תשס"ז מס' 6587 מיום 13.5.2007 עמ' 855

(ב)  בתקנה זו -

"הכנסה" -  הכנסה ברוטו של המחזיק בנכס ושל אלה המתגוררים אתו, לרבות ילד במשפחת אומנה, מכל מקור הכנסה שהוא, לרבות תשלומים שהמוסד לביטוח לאומי משלם להם, למעט -

(1)  (נמחקה);

(1א)  קצבה המשולמת לפי פרקים ד' ו-י"א לחוק הביטוח;

(2)  מחצית מהכנסתם החודשית של בן או בת המתגוררים עם המחזיק בנכס;

(3)  דמי שכירות שמקבל אדם בעד השכרת דירתו - בסכום שאינו עולה על דמי שכירות שהוא משלם בעד דירה אחרת ששכר למגוריו;

(9)     חסיד אומות העולם לרבות בן זוגו או מי שהיה בן זוגו, היושב בישראל -  הנחה של 66%; בפסקה זו, "חסיד אומות העולם" -  מי שהוכר כחסיד אומות העולם בידי רשות הזכרון "יד ושם";

(10)   הוא הורה יחיד כהגדרתו בחוק משפחות חד-הוריות, תשנ"ב-1992 או שהוא הורה יחיד לילד המתגורר איתו המשרת שירות סדיר כהגדרתו בחוק שירות ביטחון [נוסח משולב], התשמ"ו-1986, כל עוד הוא משרת כאמור, ובתנאי שגילו אינו עולה על 21 שנה – הנחה בשיעור של 20%;

(11)   בן או בת לרבות ילד במשפחת אומנה של המחזיק בנכס זכאי לגמלה לפי תקנות הביטוח הלאומי (דמי מחיה, עזרה ללימודים וסידורים לילד נכה), תש"ם- 1980 -  הנחה של33%  לגבי 100 מטרים רבועים משטח הנכס.

 (12)  פדוי שבי הזכאי לתשלום לפי חוק תשלומים לפדויי שבי, התשס"ה-2005 – הנחה של 20%.

 

  1. הזכאי ליותר מהנחה אחת (פרט למשלמים ארנונה מראש), כאמור בסעיפים לעיל ייהנה מהנחה אחת בלבד, בשיעור ההנחה הגבוה שבהן.

הנחות עקב בנין חדש או/ בנין ריק שלא בשימוש

 

  1. (א)מחזיק שהוא הבעל הראשון של בנין חדש, ריק, שמיום שהסתיימה בנייתו והוא ראוי לשימוש, אין משתמשים בו עד שנים עשר חודשים, ישלם ארנונה בהנחה של 100%;
  2.  (א)הנחה למחזיק של בנין ריק שאין משתמשים בו במשך תקופה מצטברת, כמפורט להלן:

(1)     עד 6 חודשים –100%;

(2)     מהחודש ה-7 עד החודש ה-12 – 66.66%;

(3)     מהחודש ה-13 עד החודש ה-36 – 50%.

             (ב)    תחילת חישוב התקופה המצטברת הנזכרת בס"ק (א) לעיל תהא ביום תחילתה של תקנה זו.

             (ג)    הנחה כאמור בס"ק (א) לעיל תינתן לתקופה המצטברת הנזכרת בפסקאות שבה (להלן – התקופה המצטברת), משך תקופת בעלותו של אדם בבנין, וכל עוד לא שונתה הבעלות בו; להוכחת היותו של הבנין בנין ריק שאין משתמשים בו, כאמור בסעיף___ ובס"ק (א) לעיל, ימציא המחזיק בבנין ראיות על פי הוראות המועצה.

             (ד)    במנין התקופה המצטברת לא תובא בחשבון תקופה הפחותה משלושים ימים שבה עמד הבנין ריק ברציפות.

             (ה)   נעשה שימשו מחדש בנכס שמחזיק בו היה זכאי להנחה על פי תקנות משנה (א) עד (ד), יודיע על כך המחזיק או בעל הנכס לרשות המקומית, בדרך שתורה הרשות המקומית, 7 ימים בטרם נעשה שימוש מחדש בנכס; לא ניתנה הודעה כאמור, רשאית הרשות המקומית לבטל הנחה שניתנה על פי תקנה זו לתקופה הרצופה האחרונה שבה עמד הבנין ריק, אם ההנחה ניתנה לאותו מחזיר אשר עשה שימוש מחדש בנכס, או לבעל הנכס.

 

  1. הזכאי ליותר מהנחה אחת (פרט למשלמים ארנונה מראש), כאמור בסעיפים לעיל ייהנה מהנחה אחת בלבד, בשיעור ההנחה הגבוה שבהן.

הוראות כלליות

 

  1. הזכאי ליותר מהנחה אחת (פרט למשלמים ארנונה מראש), כאמור בסעיפים לעיל ייהנה מהנחה אחת בלבד, בשיעור ההנחה הגבוה שבהן.
  2.  המקבל הנחה במהלך השנה, יזוכה חשבונו מיום שקבעה המועצה.
  3.  משקיבל בעבר הנחה ולא שילם את הסכום שהיה חייב לשלמו, לאחר ניכוי ההנחה, לא ייהנה מהנחה של שנת 2021, אלא אם הסדיר את יתרת חובו.
  4.  לצורך קביעת זכאות להנחה בארנונה לדירה המשמשת למגורים יחושב שטח של "חדר אחד" על פי 23 מ"ר וחדרי שירות לפי 10 מ"ר, אולם בעת שכירות של חלק יחסי מהדירה המשמשת למגורים תהא הזכאות להנחה של עד 50% מתוך חדרי שירות.

 

 

בכבוד רב,

עבד-אלבסט קיס

ראש המועצה