مراقب داخلي ومسؤول شكاوي الجمهور

مراقب داخلي ومسؤول شكاوي الجمهور


المراقب الداخلي מבקר פנים

עו"ד חוסני מטר, מבקר הפנים של המועצה
טלפון במועצה: 04-9987140
פקס במועצה: 04-9985693
mevaker@nahef.muni.il

הביקורת הפנימית ברשויות המקומיות פועלת מכוח הדין והיא מהווה נדבך חשוב במערכת שלטון דמוקרטי תקין.

רשות מקומית מחייבת על פי החוק במינוי מבקר פנימי למועצה תפקידו של המבקר מוגדר בצו המועצות המקומיות .

על פי החוק, המבקר יבדוק אם פעולות המועצה נעשו על פי החוק, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון .במסגרת זו רשאי המבקר לבדוק את פעילותיהם של ראש המועצה , חברי המועצה , ועובדי המועצה .

על פי החוק נתונים לביקורת מבקר המועצה גם כל תאגיד, מפעל, מוסד, קרן גוף אשר המועצה משתתפת בתקציבם השנתי כדי יותר מעשירית לגבי אותה שנת תקציב או משתתפת במינוי הנהלתם.

טוהר המידות – תפקידו של מבקר המועצה הוגדרו בפקודת העיריות נקבע כי המבקר יבדוק את פעולות המועצה אם נעשו על פי חוק, תוך שמירה על טוהר המידות ועקרונות היעילות והחיסכון .

כספי המועצה המבקר יבדוק את פעולות המועצה בנושא תכנון ובנייה, החזקת כספי המועצה ושמירת רכושה.

נבחרי ציבור – בראש ובראשונה המבקר רשאי לבדוק את פעולותיהם של ראש המועצה , חברי המועצה ועובדי המועצה.

גופים מבוקרים – ביקורתו של המבקר נפרסת גם לגבי כל תאגיד, מפעל, מוסד, קרן או גוף שהמועצה משתתפת בתקציבם השנתי כדי יותר מעשירית לגבי אותה שנת תקציב או משתתפת במינוי הנהלתם. 

 

مسؤول شكاوي الجمهور ממונה על תלונות הציבור

עו"ד חוסני מטר, ממונה על תלונות הציבור
טלפון במועצה: 04-9987140
פקס במועצה: 04-9985693
mevaker@nahef.muni.il

שעות עבודה: ימים ב, ג, ד, הפניות יהיו בכתב. המסירה למזכירות המועצה עם ציון עבור הממונה על תלונות ציבור.

• על פי חוק הרשויות המקומיות (ממונה על תלונות הציבור), התשס"ח-2008, מינתה המועצה את מבקר המועצה לתפקיד הממונה על תלונות הציבור.

הגשת תלונה:
• כל אדם רשאי להגיש תלונה לממונה על הרשות המקומית ומוסדותיה, על גוף עירוני, על עובד, על נושא משרה או על ממלא תפקיד בהם.
• יובהר כי, הגשת תלונה תיעשה רק לאחר שנעשתה פניה לבעלי התפקידים הרלוונטיים במועצה. אם הפונה לא נענה או הטיפול בו אינו לשביעות רצונו הוא רשאי לפנות לממונה על תלונות הציבור.

התנאים לטיפול בתלונה:
• התלונה צריך שתהיה בעניין הנוגע למילוי תפקידיו של הנילון
• . המעשה פוגע במתלונן עצמו או מונע ממנו טובת הנאה.
• המעשה נעשה בניגוד לחוק או שנעשה בלא סמכות חוקית או בניגוד למנהל תקין או שיש בו נוקשות יתרה או אי צדק בולט.

תלונות שאין לדון בהם:
• בעניין התלוי ועומד בבית משפט או בבית דין, או שבית משפט או בית דין הכריע בו לגופו.
• תלונה שהממונה סבור שהיא קנטרנית או טורדנית.
• תלונה על פעולה שיפוטית או מעין שיפוטית
• תלונה של עובד בעניין הנוגע לשירותו כעובד (ואולם יהיה בירור על מעשה החורג מהוראות חוק, תקנות, הסכם קיבוצי או מהסדרים כללים שנקבעו כדין)
• תלונה בעניין שלגביו הוגשה כבר תלונה למבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור.

הטיפול בתלונה:
• הממונה רשאי לברר את התלונה בכל דרך שייראה לנכון .
• הממונה ישמור על סודיות מגיש התלונה ויעביר אליו את תשובתו לאחר שיסיים את בדיקתו.

דרכי הגשת תלונה:
• תלונה תוגש בכתב או בעל פה
• לצורך הגשת תלונה בכתב יש למלא את טופס הגשת תלונה לממונה על תלונות הציבור ולפעול לפיו. לחץ כאן
• תלונה בעל פה תירשם מפי המתלונן ותחתם על ידו.