جلسة رقم - 12-2021 (غير عادي)

 التاريخ:08/09/2021

حضرة السيد عبد الباسط قيس المحترم، رئيس المجلس المحلي

حضرة السيد محمد زوري المحترم، نائب قائم بأعمال رئيس المجلس

حضرة السيد سليم عتمه المحترم، نائب رئيس المجلس

حضرة السيد جمال قادري المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد علي حاج المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد عوض ربيع المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد أحمد مطر المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة د. وليد عبد الغني المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد محمد أحمد مصري المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد ماهل شباط المحترم، عضو المجلس المحلي

حضرة السيد فراج مطر المحترم، عضو المجلس

حضرة المحامي صموئيل دكور المحترم، المستشار القضائي للمجلس المحلي

حضرة السيد عبد الكريم فطوم المحترم، محاسب المجلس المحلي

حضرة المحامي حسني مطر المحترم، مراقب المجلس المحلي

 

تحية، احتراما وبعد،

الموضوع: دعــوة.

بناء على طلب رئيس المجلس ادعو حضرتكم بهذا لحضور جلسة المجلس رقم 12/2021 غير عادية وذلك يوم الاحد الموافق 19/09/2021 الساعة السادسة مساء (18:00) في قاعة المجلس المحلي.

بناء على طلب قسم من أعضاء المجلس تم تأجيل موعد الجلسة رقم 12/2021 غير عادية ليوم الثلاثاء الموافق 28/09/2021 الساعة السادسة مساء (18:00) في قاعة المجلس المحلي.

بنود البحث סעיפי הדיון:

  1. אישור הצעת התקציב לשנת הכספים 2021.

יש לציין שהצעת התקציב נשלחה אליכם עם ההזמנה מיום 12/08/2021  לישיבה מס' 10/2021 מיום 23/08/2021 ישיבה מס' 10/2021 לא התקיימה מחוסר מניין.

 

לכל בירור אפשר לפנות לגזבר המועצה.

 

حضوركم هام وضروري.

مع فائق الاحترام

جمال عمر فطوم

مدير عام/سكرتير المجلس

 

 

 

 

 

הערה: דחית המועד מיום שני 13/09/2021 ליום ראשון 19/09/2021 בהתאם לדרישת חלק מחברי המועצה שלא יכולים להשתתף ביום שני 13/09/2021.נדחה עוד פעם עד 28/09/2021

 

פרוטוקול ישיבת מליאת המועצה מס' 12/2021 לא מן המניין

מיום שלישי 28/9/2021 שעה 18:00

נוכחים:

  • מר עבד אלבאסט קיס, ראש המועצה
  • מר מוחמד זורי, סגן מ"מ ראש המועצה
  • מר עווד רביע, חבר המועצה
  • מר מאהל שבאט, חבר המועצה
  • דר. וליד עבדאלג'ני, חבר המועצה
  • מר ג'מאל קאדרי, חבר המועצה
  • מר סלים עתמה, חבר המועצה
  • מר עלי חאג', חבר המועצה
  • מר מוחמד מסרי, חבר המועצה
  • מר פראג' מטר, חבר המועצה
  • מר אחמד מטר, חבר המועצה


השתתפו:

  • רו"ח עבד פטום, גזבר המועצה
  • עו"ד חוסני מטר, מבקר פנים
  • עו"ד סמואל דכואר, היועץ המשפטי
  • מר נג'יב חוסין, מנהל מח' תברואה ורישוי עסקים.

 

נכח באולם הישיבות מספר תושבים.

 

נושא הדיון:

אישור הצעת התקציב לשנת הכספים 2021

 

עבד אלבאסט קיס: הצעת התקציב הובאה למספר ישיבות. ישיבה אחת ישבנו כ 4 שעות וקבלתם הסברים, התקציב הוכן על ידי הגזבר בשיתוף מנהלי המחלקות, התקציב הוכן בהתאם לצרכים של המחלקות והמועצה.  הגזבר ישב עם חלק מחברי המועצה וענה על שאלות. הכל היה גם בשיתוף החשב מלווה והצוות המקצוע המלווה את המועצה בהכנת התקציב. אני עברתי על הצעת התקציב ומאשר אותה. הגזבר יסביר לחברים על הצעת התקציב.

עבד פטום: אנחנו היום בחודש ספטמבר וכמעט השנה הסתיימה, בדרך כלל מגישים הצעת תקציב לפני תחילת השנה. בכדי שהמועצה תעבוד בהתאם להצעת התקציב, זו היא הפעם הראשונה בהיסטוריה של המועצה שההצעה לא תאושר. היום אנחנו כמעט בסוף השנה ואם רוצים לאשר הצעת התקציב אנחנו מאשרים כמעט הביצוע בפועל. כבר יש הוצאות בפועל במשך 9 חודשים. שולמו: משכורות, אשפה, שיפוצים, ועוד ....., הצעת התקציב נשלחה לכל חברי המועצה, כבר מהתחלת השנה, אם חבר מועצה לאחר שעברתי על התקציב ויש לו שאלות אני מוכן.

תקציב 2020, בנינו את התקציב בהתאם לביצוע בשנת 2020, התקציב האחרון ב- 2021 נעשה בו עדכון בהתאם לביצוע בפועל. הסעיף שנעשה בו עדכונים והיה עליו מחלוקת הוא סעיף האשפה, התקציב היה בשנת 2020 סך של 3.6 מיליון ₪  ובשנת 2021 התקציב יהיה כ- 5.5 מיליון ₪  תוספת של 1.9 מיליון ₪  לפינוי אשפה. העלייה בתוצאת מעלייה בכמות האשפה, מס' התושבים עלה, הסבסוד של משרד הגנת הסביבה בוטל, היינו מקבלים כ- 1.5 מיליון ₪  סבסוד, הסבסוד עם התקציב שהיה בסה"כ כ- 5 מיליון ₪. עוד לא אושר תקציב המדינה ועם אישור תקציב המדינה יתכן ויחזירו את הסבסוד. במצב שאנחנו נמצאים בו היום היינו מוכרחים לעלות ציפיות הגבייה בארנונה. ב- 2020 התקציב היה 7 מיליון בגלל הקשיים ב- 2020 "שנת קורונה" בפועל נגבה 6.2 מיליון ₪, משרד הפנים נתנו פיצוי בשנת 2020 כ- 2.1 מיליון ₪, כי ידעו שכל הרשויות המקומיות נפגעו בגלל הקורונה. דבר זה עזר לנו לסיים שנת 2020 באיזון. בשנת 2021 טרם אושרו המענקים המענק שמגיע למועצה אנחנו מקבלים 85% ממה שמגיע כל עוד ותקציב המדינה לא אושר. בכדי שנוכל לאזן את התקציב העלינו הגבייה בארנונה והעלינו את זה מ- 7 מיליון ₪ ל- 8.7 מיליון ₪. (הסביר לחברי המועצה על הרכב התקציב ממשרדי הממשלה כמו חינוך, רווחה ואחרים). בהוצאות השכר היה לנו קיצוץ ואפילו ניסינו לקצץ בשעות הנוספות אבל עדיין יש התנגדויות לכך. שכר כללי היה 11.3 מיליון ₪ תקציב 2021 סך של 11.2 מיליון ש"ח. פעולות כלליות היה 10.5 מיליון ₪ העלינו את התקציב ל- 11.5 מיליון ₪ מסיבת עליות בפינוי אשפה. בכדי לאזן את התקציב בצענו קיצוצים בסעיפים. תקציב משרד החינוך הוא תקציב ייעודי ממשרד החינוך והכל עובר לייעודו. תקציב משרד החינוך הוא תקציב צבוע. גם תקציב משרד העבודה והרווחה המועצה צריכה לסבסד בתקציב הרווחה 25%. גם בחינוך המועצה מסבסדת מההכנסות שלה לפעולות חינוך כ 10% לפחות.

מוחמד מסרי: מה אחוז השכר מהתקציב?

עבד פטום: אני אעיר על הנושא, היום משרד הפנים מנחה את הרשויות והרשויות יוכלו לתמרן בין שכר ובין פעולות. מה שחשוב למשרד הפנים שתראה להם תקציב מאוזן איך לעשות החלוקה בין שכר לבין פעולות זה מדיניות של המועצה.

מוחמד מסרי: מה האחוז בשנת 2020 ומה הוא ב- 2021 מה ההפרש ביניהם?

עבד פטום: יש שכר מוניציפאלי, שכר חינוך ושכר מח' רווחה. בשנת 2020 שכר כללי 11,310,000  ₪  חינוך 35,127,000 אלפש"ח רווחה, 2,633,000 ₪ זה כולל פנסיונרים סך הכל 49 מיליון ₪ מתקציב 91,941,000 ש"ח, 53% כולל פנסיונרים. בשנת 2021 כללי 11,225,000 ש"ח, חינוך 37,500,000 ₪, רווחה 2,441,000 ₪ סך הכל 51 מיליון ₪ מתקציב של 94,086,000 ₪ כ- 54% תוספת של כ- 1% כתוצאה מזחילת שכר. בין שכר לפעילות זו היא מדיניות המועצה.

מוחמד זורי: ב- 2020 היה גרעון בחינוך.

עבד פטום: בחינוך אין גרעון יש בו סבסוד מהמועצה.

מוחמד מסרי: יש לי שאלה בעניין האשפה, תוספת של 2 מיליון ₪, בשנת 2020 המועצה היתה משלמת כ- 200 אלפש"ח והמועצה הייתה מקבלת סבסוד כ- 100 אלפש"ח הגענו לכ- 300 אלפש"ח בחודש בחישוב שנתי 3.6 מיליון ₪ בשנה היום אין סבסוד, עם סבסוד היינו 3.6 מיליון ₪ איך עלה ל 5.5 מיליון ₪, לא יתכן שנגיע ל- 500 אלפש"ח בחודש. נפגשתי עם נג'יב היום, יש בעיה עיקרית והיא עניין ההטמנה, יש חוזה חדש עם האשכול והעלות לטון ולא לפי הנפה, ויש לנו פסולת גושית שהיא בנין ופסולת רגילה והכל באותו חישוב לכל טון 220 ₪, למרות שטון בטון 65 ₪ ואם עושים ההפרדה נחסוך רבות בעלויות, בשנה שעברה חסכו כמיליון ₪ כי לא היה פסולת בנין. 2 מיליון ₪  שגויסו לאשפה זה בא כתוצאה מקיצוצים מסעיפים אחרים וגם מתשלומי ארנונה. רוצה פירוט מאפה הגיע התקציב.

עבדאלבאסט קיס: חלק מחברי המועצה נפגשו עם מנהל המחלקה והוסבר להם על המחלקה וכל העשייה שלה, התקציב הוכן בהתאם לצורכי המחלקה והאילוצים של המועצה.

עלי חאג': אני נגד שמנהל המחלקה יסביר, הוא יכול להסביר אבל על הניירת יש עובדות אחרות. אתה עובד בהתאם לתקציב שנת 2020 או תקציב 2021, ז"א אתה עובד יחסית 1/12 משנת 2020?

עבד פטום: אנחנו מבחינת חוק חייבים לעבוד לפי 1/12 מתקציב שנת 2020. בהתייחס לאשפה אם נעבוד לפי 1/12 מתקציב 2020 בנוגע לאשפה בנחף יהיה ערימות אשפה בתוך הכפר, לכן כאן יש סטייה. בתקציב יש תקציב ויש ביצוע אף פעם יהיה 100% יש סטיות יש שיקול דעת.

עלי חאג': מה שרציתי להעביר לכם, גם כשהוספת משנת 2020 לשנת 2021, יש היום יותר אשפה עדיין זה קיים ומשלמים כספים לשווא. אתם נותנים דגש על האשפה למרות שיש סעיפים רבים בתקציב גם הם חשובים, יש בסעיפים עליה יותר מ- 300% משכורות.

עבד פטום: בעניין המשכורות בכל דבר מבוקר, אם אתה רואה סטייה, יש עניין השעות הנוספות דבר שגרם להתנגדויות מהוועד וההסתדרות.

עלי חאג': אנחנו לא באנו להתנגח כאן רוצים שהכפר יתקדם ורוצים לאשר את התקציב אבל במתכונת של התקציב הזה, תקציב זה לא ראוי להצבעה לפחות מנקודת מבט שלי. יש בו דברים רבים לא ברורים, אני כחבר מועצה ולא לכפר, אם אני אאשר תקציב שהיה בשנת 2020 כ- 84 מיליון ₪  ובשנת 2021 כ- 94 מיליון ₪. יש לי כמיליון ₪ לא רואה אותם, יתכן לך יש הסברים, אני לא יודע אפה הם תוקצבו. אם אתם כראש המועצה וגזבר המועצה הסבירו והבהירו מספר דברים יש כאן דברים לא ברורים.

עבד פטום: כשאני בקשתי לפנות אלי לכל הסבר אפה הייתה.

עלי חאג': הגעתי למועצה, גם חברי מועצה שיכולים לייצג אותי שלחו מכתב לפני מספר ימים בכדי לתקן את התקציב, אנחנו לא נגד התקציב. אני רוצה לשאול שאלה היות ובעל עניין מתושבי הכפר נוכח, האם יש בתקציב סעיף ייעודי לעניין תוכנויות מפורטות?.

עבד פטום: תכנון זה תקציב פיתוח, זה לא תקציב רגיל.

עבד אלבאסט קיס: אנחנו בקשנו אישור הלוואה בכדי לתכנון כל המתחם כ- 180 דונם.

מוחמד מסרי: עניין התכנון, הכל מעוניין שתיפתר ויהיה תכנון והתוכנית היא לא לפרטי אלא לכל הכפר והרבה תושבים ירוויחו, ואם יהיה סעיף הלוואה אני הראשון שאצביע בעד. העניין כאן אם יהיה סעיף הלוואה תהיה מתוכננת שתכוסה ותשולם מהתקציב הבא ולא הנוכחי. המטרה שאנחנו נגיע להבנות, הכפר הוא באחריות כולנו.

עבד אלבאסט קיס: אם התקציב לא יאושר לא יאשר לנו הלוואה.

עבד פטום: בכדי לקבל הלוואה, צריך להיות לך כושר החזר, משרד הפנים לא מאשר אם לא תוכח להם כושר החזר. ללא אישור משרד הפנים לא יאושר הלוואות. אם התקציב לא מאושר לא דנים בבקשה.

עלי חאג': היום יש לנו פק"מ?

עבד פטום: יש פק"ם, קבלנו הלוואות לתכנון ע"ס 2.4 מיליון ₪, היום יש בה כ- 1.7 מיליון הכסף הזה משוריין למכרז באמצעות הוועדה המרחבית לתכנון ובניה העלות כ- 3 מיליון ₪, ז"א שיש גרעון כ- 1.3 מיליון ₪  אנחנו התחייבנו ב- 3 מיליון ₪. יש לנו 1.7 מיליון ונבקש הלוואה ב- 1.3 מיליון.

ג'מאל קאדרי: בנקודת זו במיוחד או שאין לכם מידע מספיק או רוצים להטעות. בענין התכנון אתה טוען 3 מיליון. לא יודע מאפה מביאים המספרים האלה, ההסכם 1.9 מיליון ₪ לאזור תעשייה וג'מאל חסון, 550 אלף ₪ לאיחוד וחלוקה. תקציב 550 אלפש"ח לאיחוד וחלוקה יש להם  3 תב"רים בסך של 900 אלפש"ח ז"א יש לך רזרבה.

עבד פטום: יש הסכמים, תכנון קרקע פרטית והסכמים עם פאהום.

ג'מאל קאדרי: כשרוצים לדבר על מספרים צריכים לדייק במספרים, כי התקציבים האלה חלק ממנה הצבענו עליה בישיבות קודמות, בחודש מאי 2019 הצבענו על המרת תקציבים ממשרד השיכון שתי תוכניות לאיחוד וחלוקה בצד הצפון מזרח ובצד הדרומי, בסך הכל 550 אלף ₪ תב"רים. חוץ ממה שבצע פאהום יש לה 420,000 ₪ ונשאר ממנה יתרה שמספיקה להשלמת העבודה. המתכונן שזכה בשלוש תוכניות זכה ב- 550,000 ₪ מתב"רים.

עבד פטום: ההסכמים שהעבירו מהוועדה ע"ס 2.4 מיליון ₪.

ג'מאל קאדרי: המכרזים שבוצעו באמצעות הוועדה הייתי מעורב בהם, היה מקורות מימון: ההלוואה תממן ממנה שלושה מתחמים, אזור תעשייה, ג'מאל חסון ואלרוג'ב. לאיחוד וחלוקה כל תוכנית יש לה תב"ר ויש לו מספר.

עבד פטום: יש לנו היום מהנדס, המהנדס יבדוק ההרשאות של משרד הבינוי והשיכון שבהם תוקף,  ויבדוק אם יש הסכמים עם מתכננים, ומה ההתחייבות.

ג'מאל קאדרי: אם יש הרשאות לתכנון והסתיים התוקף שלה מה זאת אומרת. שהכסף לא יועבר?. כל הבעיות בכפר בנושא ההנדסה הוא רשלנות (تقصير) מהמועצה, החלטות לא נכונות מהנהלת המועצה, חברי המועצה היום תפקידם ביקורת על עבודות המועצה שאילתא ובקשה לעיון במסמכים. מי שרוצה שחברי המועצה יהיו שותפים שיקיים ישיבות וישתף אותם.

עבד אלבאסט קיס: מהיום הראשון הודעתי לכם כי יש מנהלי מחלקות לרשותכם כל הזמן, אפילו אם יש חילוקי דעות בינוני לבין חלק מהחברים, הסמכתי את מר מוחמד זורי סגן ראש המועצה שיהיה איש הקשר בינינו לבין מנהלי המחלקות.

ג'מאל קאדרי: הגענו למשרדי המועצה חפשנו את מנהלי המחלקות מצאנו רק מר נג'יב מנהל מחלקת תברואה שמנהל תקציב של 4.2 מיליון ₪ תקציב  3,800,000 אין דבר שכתוב, אין תוכנית עבודה. מנהל מח' הספורט בקשנו ממנו תוכנית הספורט בקש שנגייס לו 70,000 ₪, אמרנו לו שהכנת תוכנית והצעת תקציב, הוא טען שהוא לא יודע דבר, מח' ההנדסה אבודים, מח' החינוך, מנהל המחלקה שלח לנו כשני עמודים (موضوع انشاء) .... אני הייתי מציע לקיים ישיבה להנדסה מסודרת.

עבד אלבאסט קיס: יש כל מיני ישיבות, ישיבת הנהלה, ישיבות מועצה, ישיבה מחלקתית...... תלוי על איזה ישיבה מדובר. לא יתכן לבקש ישיבה שלא בסמכות. מה שבסמכות אני עם כל דבר שבסמכות חברי המועצה אין לי התנגדות.

ג'מאל קאדרי: הישיבה בכדי לדון בכל התוכניות שעל השולחן ועל סדר היום, וזאת בכדי שנדע כחברי מועצה וגם בעלי ענין שיהיו מודעים למה קורה, האנשים פונים אלינו היום כאילו אנחנו מנהלים את התכנון ושאנחנו מאשרים או לא מאשרים, התושבים רוצים לבנות, לקבל היתרים, אין דבר ברור.

מוחמד מסרי: מה הבעיה שתתקיים ישיבה שנדון בה בכל התב"רים והתכנון?.

עבד אלבאסט קיס: אין בעיה.

ג'מאל קאדרי: לפני שמפרסמים מכרז למהנדס מועצה צריך לכתוב תוכנית עבודה ומה הצרכים של המחלקה, הדגשים ועדיפויות, על השולחן כששה תכניות, כוללנית ורכבת, אתה מתעסק בתכנון, אדריכלות, תכנון ערים, במכרז שפורסם אין כל זכר לנושאים אלה זו לדעתי טעות. אתה היום חוזר על הניסיון של 3 שנים.

עבד אלבאסט קיס: שאלה ליועץ המשפטי, האם תנאי סף למכרז של מהנדס המועצה האם הם תנאי הסף הדרושים?

סמואל דכואר: תנאי הסף של מהנדס המועצה כתובים בחוק.

ג'מאל קאדרי: תנאי סף ז"א אסור לפרסם מרכז בפחות מזה אבל תוכל לעשות ועדת איתור, ניקוד, אפשר להוסיף גם מומלץ להיות אחד או שניים או .....

עבד אלבאסט קיס: בגלל שיש על זה בקרות רבות אני במכרז עובד על פי החוק.

ג'מאל קאדרי: המשרה היא משרה חיונית ובקשנו בעבר שני תקנים. בקשנו ועדת היגוי....

עבד פטום: הצעתם אם יהיה צורך לעוד מהנדסים לתכנון הצעת שנקבל מיקור חוץ, ואני הסכמתי שבשנת 2022 נקבל ולחזק את מח' ההנדסה בעוד מתכננים ויועצים. צריכים תקציבים למיקור חוץ. כחצי מיליון שקל למתכננים ויועצים.

וליד עבדאלג'ני: יש לי הרבה הערות על התקציב: אתחיל בשאלה שנשאלה ע"י מר עלי חאג' בעניין הניהול 1/12 מהתקציב, רוצה תשובה לפרוטוקול אם אנחנו מנצלים 1/12 מתקציב 2020 או 1/12 מתקציב 2021?.

עבד פטום: אנחנו עובדים לפי 1/12 מתקציב 2020 אבל יש סעיפים כמו אשפה נאלצים לסטות. רוצים לאסוף האשפה בכדי לשמור על הכפר.

וליד עבדאלג'ני: בענין התרבות תקציב 2020 והצעת התקציב 2021 מחסלות בצורה מגמתית המתנ"ס שהוקם בהחלטת מועצה משנת 2017 אשר אמור להיות הזרוע הביצועית והאמונה על התרבות הן מבחינת פעילות וגם ניהול כספים. בשני התקציבים 2020 ו- 2021 נעשה קיצוץ 40% במצטבר. הנדסה: לאחרונה פורסם מכרז מהנדס מועצה "משרה בכירה" ללא שום דיון על תכנית עבודה מחלקתית או דרישות התפקיד בהתחשב באתגרים הגדולים שמתמודדת איתם המועצה. דיון כזה חיוני ומתבקש נוכח ההתנהלות הלקויה וחוסר תפקודה של מחלקת ההנדסה (עדות לכך תכנון ופרויקטים תקועים יותר משנתיים וחצי). ולא לדבר על תקציבים ממשלתיים שהפסידה המועצה כתוצאה מכך. כספים ששולמו למתכננים ולא בוצע בהם דבר. עבד יאסין קבל כסף ולא בצע בהם שום דבר, פאהום קבל כסף לאיחוד וחלוקה, הכסף הלך לאיבוד לא בוצע שום דבר אלה דוגמאות....

עבד אלבאסט קיס: אתה מציג נתונים, זה נכון או לא נכון, זכותך לעלותם אבל זה לא אומר שזה נכון.

וליד עבדאלג'ני: בהצעת התקציב לא הוצג דו"ח תב"רים ודו"ח כח אדם, נשלח לנו אתמול דוח שאין בו פירוט לתשלומים. רוב התב"רים היו גרעוניים למרות דרישות החוזרת והנשנות של חברי המועצה במטרה להפעיל ביקורת על אופן ביצוע התקציבים שהם בעצמם מאשרים. אנחנו אישרנו כל התב"רים אבל אנחנו לא מעורבים איך מבוצעים התב"רים. רוב התב"רים שבדוח הם גרעונית. הגרעון הנמצא בתב"רים האם הוא נזקף לתקציב הרגיל בהצעת התקציב כל פעם או לא.

עבד פטום: זה לא נקרא גרעון, למשל תקציב כביש כניסה יש בו ביצוע מקבלים חשבונית רושמים אותה, מדווח למשרד הייעודי מעבירים לך כספים וסוגרים את הגרעון.

וליד עבדאלג'ני: יש תב"רים שהם יותר מ- 100% זה אומר שאין רזרבה, נוצל.

עבד פטום: יש לך היום למשל משרד החינוך מתקצב תקציב ראשוני לאחר מכן יהיו תוספות כמו שיפוע ועוד, והתקציב זה לא סופי. המגמה היא הפוכה ממה שאתה אומר, בשלטון המקומי מנסים לקחת גרעון מהרגיל ולזקוף אותו לבלתי רגיל ולא ההפך. דוחות של המועצה מבוקרים על ידי רואה חשבון חיצוני. כל הדוחות מבוקרים, יש לך גם מבקר פנימי גם בודק כל דבר. גם מבקר המדינה באים ובודקים ואם יש דבר מעירים עליו, אם יש דבר לא נכון יש מה שנקרא חיובי אישי. מחייבים ראש המועצה, והגזבר לשלם.

וליד עבדאלג'ני: אני רוצה לקבל הבטחה מראש המועצה.

עבד פטום: תבואו אלי למשרד ותקבלו הסברים על כל דבר ועיון במסמכים. כל המסמכים של המועצה פתוחים בפני כולם. יש שקיפות.

וליד עבדאלג'ני: קרה מספר פעמים שראש המועצה נתן הנחיה לא לשתף פעולה.

עבדאלבאסט קיס: מה שבסמכות יקבלו מה שלא בסמכות לא יקבלו, יש מידע חסוי ופוגע בפרטיות.

וליד עבדאלג'ני: אם אדרוש את המידע אקבל?

עבד פטום: לא תקבל, תעיין ותקבל תשובות.

וליד עבדאלג'ני: אני רוצה לעלות הנקודות שראיתי בתקציב ולדעתי צריך לתקנה. חינוך – הוגש על ידי חברי המועצה הצעה לפרויקט חינוכי ברמה יישובית שמצריך מינוי במיקור חוץ. יש נספח ששלחנו לכם לתוכנית בחינוך שרואים שיש ליקוי בעבודת המחלקה שצריך לשנות בה. דוח כח אדם מ- 2019 ל- 2021 היה 234 תקן היום יש יותר מ- 249 תקן. אנחנו טוענים להתייעלות בעניין המשכורות, בסך הכל בערך המוחלט יש עליה, מקור העלייה יכול להיות מקדם שכר, האם הוא משקף את העלייה האמתית, ההפרש במשכורות שהיה ב 2019, 2020, 2021 משקף התוספת שמקבלים ממשרד הפנים או עליה בתקנים שגרמה לתוספת במשכורות, קיצוץ במשכורות היה דיפרנציאלי, אומר שבמקום מסוים כן במקום אחר לא. דוגמא, משכורת של מהנדס מועצה, פרש מהנדס המועצה שהיה לו ותק ומרכיבי השכר שלו גדולים, חוזה בכירים, היום נקצה מתקציב למהנדס חדש, שהמשכורת שלו נופלת מהמשכורת של קודמו. למה יש עלייה במשכורת?.

עבד פטום: כי שולם למהנדס הפורש עלויות פרישה והודעה מוקדמת.

וליד עבדאלג'ני: אנחנו קבלנו הלוואה לפרישה בכדי לממן הוצאות הפרישה לעובדים.

עבד פטום: שלחנו לכם דוח תב"רים, בתב"ר לפני האחרון זקפנו הוצאה כ- 200,000 ₪ ששולמו למהנדס בתב"ר.

וליד עבדאלג'ני: משכורות ראש המועצה וסגניו הייתה עלייה לעומת 2019 כ- 200,000 ₪.

עבד פטום: העלויות ע"פ החוק.

וליד עבדאלג'ני: יש לפי חוק ויש לא לפי חוק לכן שאלתי על מקדם העלייה בשכר, הוא משקף ההפרש באמת או לא משקף אותו?.

עבד פטום: אין ספק שהיה מינויים.

וליד עבדאלג'ני: איך אני מתייעל בשכר כשיש לי עליה כ- 14 תקן רוצה להבין זאת.

עבד פטום: יש חלק ייעוד מתוקצב, ממשרד החינוך, משרד הרווחה מתקצב.

וליד עבדאלג'ני: תמיכות, חזרנו בתקציב הזה ורשמתם סעיפים קטנים לתמיכות בנושא ספורט.

עבד פטום: אני השבת לך בעניין הספורט, קבלנו ממשרד הפנים מהלשכה המשפטית, כי כל מה שקשור לספורט צריך להיות דרך תמיכות, יש ועדת תמיכות וצריכים להגיש בקשה לתמיכות.

וליד עבדאלג'ני: שאלתי עכשיו ליועץ המשפטי, כשיש לו סעיפים קטנים תמיכות בתקציב, אני היום רוצה לאשר התקציב אני מאשר מה שיש בתקציב, יכולים להשתמש בכסף לפי הסעיפים הרשומים כאן. אני בקשתי לאגד כל הסעיפים בסעיף אחד שהוא סעיף תמיכות. ואם רוצים לתת תמיכות יהיה דרך ועדת תמיכות. אתה מאשר חוקי להוציא תמיכות מבלי ועדת תמיכות? להוציא כסף לגופים פרטיים שהם מחוץ למועצה בלי ועדת תמיכות, חוקי או לא חוקי?.

סמואל דכואר: שאלת אותי את השאלה מספר פעמים ועניתי לך מספר פעמים, לא היה אף פעם תמיכות לגופים פרטיים, תמיכה לגוף פרטי צריך אישור ועדת תמיכות ואישור מליאה ואישור תקציב. לפי המידע שקבלתי אף פעם היה תמיכה לגוף פרטי.

וליד עבדאלג'ני: בקשתי לבטל כל הסעיפים הקטנים לאגד אותם לסעיף אחד נקרא תמיכות וכך נוכל לאשר אותם בתקציב, אני לא מאשר סעיפים קטנים לשימוש בהם רק פוליטיקה. כדי שתגישו את התקציב צריך כל רשות מקומית תגיש עם  התקציב למשרד הפנים תוכנית פיתוח, הוכנה תוכנית פיתוח כזאת או לא.

עבד פטום: כאן דנים בתקציב הרגיל, בתקציב פיתוח עד היום משרד הפנים לא אשר תקציב 2021 כ- 800,000 – 900,000 ₪ עבור כביש אפילו לא מספיקים, במשרד הפנים מבקשים עכשיו להגיש תקציב רגיל יש מתכונת להגשת תקציב רגיל. בשלב מסוים מאשרים תקציב פיתוח ואז מבקשים תוכנית פיתוח.

וליד עבדאלג'ני: שאלתי מה היעודים שלנו? אנחנו רוצים לנהל תקציב פיתוח, מה הם הייעודים שרוצים לקבוע לפיתוח אין לנו דבר כזה.

עבד פטום: כשנקבל מסגרת תקציב פיתוח נביא אותה לאישור המליאה ושם מאשרים תב"רים, שהם תקציב בלתי רגיל.

וליד עבדאלג'ני: אנחנו מעוניינים בתוכנית פיתוח שנתית שצריכים להגיש אותה עם התקציב.

סמואל דכואר: אין חובה כזאת, הגשת תוכנית פיתוח עם תקציב רגיל.

וליד עבדאלג'ני: אנחנו צריכים לאשר תקציב שיש לו יעד, מטרה. העלאת תקציב מחלקת תברואה ל- 5.5 מיליון ₪ בנוסף לסעיפים הנלווים שמסתכמים ב- 200,000 ₪, כל זה ללא הסבר על אופן ביצועם וללא הצגת תכנית מפורטת והתייעלות ופירוט החלופות האפשרויות למנגנון איסוף אשפה, רוצה לציין כי קיימנו ישיבה לוועדת איכות הסביבה ובקשנו שראש המועצה, הסגן וראש המחלקה שיהיו נוכחים, ראש המועצה נעדר מהישיבה, יצאנו בהמלצות ושלחנו למנהל המחלקה בכדי שיהיה לנו התייעלות בעניין איסוף אשפה ומחלקת תברואה, לצערי לא קבלנו שום תוכנית, ולא אמצו המלצות של הוועדה, לדעתי שהיא חיונית לקבלת התקציב וננצל אותם. אין תוכנית מפורטת איך להוציא הכספים שיאושרו. אחד הדברים שבקשנו ענין הפסולת הגושית והפסולת הרגילה, ההטמנה יש הפרש בטון, לעשות מיון, דברים שיכולים לחסוך למועצה הרבה כסף, אנחנו היום נאשר הכסף ומול זה אין עבודה, איך נתייעל בכל העניינים, היום יש לי במקום 3.5 מיליון ₪  עלה ל- 5.5 מיליון ₪. בתוספת של 2 מיליון ₪ צריך שנחף תהיה גן עדן, יותר טובה מכרמיאל. בקשנו דברים ולא קבלנו התייחסות עליהם. אם אנחנו רוצים להיות מקצועיים היינו אמורים להכין תקציב שהוא מקושר תוכנית עבודה, ראשי המחלקות יספקו לנו תוכנויות עבודה מפורטות עם לו"ז ויעדים בכדי שיהיה בקרה על העשייה וההוצאות.

עבד פטום: היום כל מנהל מחלקה יש לו הפרויקטים שלו העבודה של המחלקה, כל הפונקציות שהוא עוסק בהם, כל מנהל יש לו התקציב שלו, נכנס למערכת רכש, מבצע דרישה, בודקים יש תקציב מאשרים, אם אין לא מאשרים, כל מנהלי המחלקות עובדים באופן מסודר.

וליד עבדאלג'ני: מסודר כדי לקבל כסף, לא מסודר מבחינת ביצוע, קבלת כסף שממלא בקשה כחוק, אבל בסוף מה נעשה. אין ניווט, אין תוכנית עבודה מקושרת תקציב לאף מחלקה. תביא לי מנהל אחד שיש לו תוכנית מקושרת תקציב לכל רבעון מה רוצה לעשות, ברשויות מתוקנות כך עובדים, לא מביאים לי תקציב שיש בו סכומים זה לתברואה ועוד ..... ולאחר מכך מנהל המחלקה מביא חשבוניות, אפה תכנית העבודה שלך. באשפה רוצים לאשר 5.5 מיליון ₪ על מה? אפה תוכנית העבודה. דרישות שאני בקשתי בוועדת איכות הסביבה ובקשנו שיאמץ אותה אפה היא? היום נותן להם הכסף אין מול זה עבודה, לא  מבצעים שום דבר.

נג'יב חוסין: אפה הולכים ה- 5.5 מיליון ₪, אנחנו מבצעים בהם עבודה, אתה מדבר על דברים שמטעים וכאן יש ציבור.

וליד עבדאלג'ני: ההמלצה שאנחנו רוצים, עד היום אנחנו מחכים לתוכנית עבודה למח' התברואה, חברי המועצה לא מתנגדים להגדיל תקציב המחלקה אך הדבר אמור להתבצע בהתאם לתוכנית עבודה המפרטת את ההוצאות ואימוץ המלצות הוועדה לאיכות הסביבה בישיבה האחרונה. רוצה לשאול בעניין מלוות לתאגיד המים למה כוללים אותה בתקציב.

עבד פטום: זה חשבונאית, באוצר זה על שם המועצה הם פורעים אותם ואנחנו צריכים לרשום אותם בהכנסה ובהוצאה, זה ענין רישומי של חשבונאות וכללי רישום של משרד הפנים, יש כללים לניהול ספרים.

וליד עבדאלג'ני: וועדת הנחות, צריך שיהיה בה נציג שלא מוועדת ההנהלה?

סמואל דכואר: אין דבר כזה.

וליד עבדאלג'ני: אני טוען לפרוטוקול שחייב להיות בוועדת ההנחות חבר מחוץ להנהלה, אופוזציה או וועדת ביקורת. תב"רים היום מאשרים תקציב וזוקפים הגירעונות מהתב"רים לתקציב רגיל. שאלתי, כל רשימת התב"רים מ- 2019 ל- 2021 למה לא יצאו למכרז, ונעשה בה ביצוע, שאלתי ליועץ המשפטי, סכומים שהגיעו תב"רים שמצריכה מכרז זוטא או מכרז פומבי, לא בוצע אף מכרז בשנים 2020 ו- 2021. שאלתי, האם עברת על כל התב"רים ואשרת להם פיצול מבלי לעשות מכרז ורק הזמנות עבודה?

סמואל דכואר: אני לא מאשר פיצול או לא מאשר, בכל מכרז אם מדובר בעבודות שונות לפי דעת מנהל המחלקה, אפשר לפצל. לא אני שבודק תב"רים, וגם לא מאשר הוצאת כסף.

עבד פטום: אני לא מאשר שום הוצאה אם אין עליה אישור מכל הגורמים הרלוונטיים, רו"ח חיצוני מטעם משרד הפנים בודק כל התב"רים.

וליד עבדאלג'ני: למה לא יצאו לאף מכרז בשנים 2020–2021 למרות שהסכומים שבתב"רים מצריכים יציאה למכרז. איך יצאו מחובת מכרז? על סמך מה?

עבד פטום: אתם בישיבה מאשרים את התב"ר, כמו התאמות בבית הספר, והביצוע הועבר למשכ"ל. בית ספר אלעין גם, תקציב כביש 450,000 ₪ נעשה הגדלה במסגרת הפרויקט הקיים. אושר על ידי כל הגורמים המקצועיים, התקשרות עם המשכ"ל זה פטור ממכרז.

וליד עבדאלג'ני: כסף שמקבלים אותו מוועדת התכנון 1.4 מיליון ₪, רוצים לאשר שהכסף 1.4 מיליון ₪ יוטעמו בתקציב ללא יעוד רק לתכנון, אני מבקש שהכסף הזה יוטעמו לתכנון באזור אלרוג'ב (بالرغب).

עבד פטום: נכללו בתקציב הרגיל לכסות הוצאות הנדסה ומח' הנדסה.

וליד עבדאלג'ני: כסף הוועדה אני מבקש שכסף זה יוטמע לתכנון באזור אלרוג'ב بالرغب.

עבד פטום: רוצים לעשות תכנון בכל מקום כשרוצים לאשר הלוואה לתכנון נתקצב אותה. הכל תלוי באישור התקציב, אם מאשרים תקציב אז פירעון ההלוואה יכנס פירעון ההלוואה לתקציב. 2021 כבר נגמר, תקציב 2022 מאשר אותו בעוד כחודש, לכן כל העיכובים לשווא.

מוחמד מסרי: כל הסעיפים שאתה מדבר עליהם ניתנת לביצוע בתקציב החדש, אנחנו כבר בחודש 9 וכבר הוצא.

וליד עבדאלג'ני: שכר אחזקת כבישים ומדרכות סך של 805,000 ₪ סעיף אחר אחזקת כבישים פנימיים 50,000 ₪. משכורות 805,000 ₪ ותקציב לתחזוקה 50,000 ₪ אני לא מבין את זה.

עבד פטום: יש עובדים, עובדי חוץ עובדים עם האשפה ותחזוקה.

וליד עבדאלג'ני: מלגות לסטודנטים מתקציבים 300,000 ₪ כולכם יודעים שאנחנו הראשונים שאישרנו, אבל מה שקורה שכל פעם תתכנס וועדה שאין בה אף חבר מהמועצה. והבחירה .......  חלק מקבלים ואחרים לא מקבלים, 300,000 ₪ עלייה 100,000 ₪ זה לבזבוז לדעתי שאין בה צדק כל שהוא בחלוקה, צריך להיות ייצוג לחברי המועצה בוועדה. תברואה שונות, מה זה שונות?.

נגיב חוסין: שונות זה גיזום  פארק .......

וליד עבדאלג'ני: בתקציב אסור להיות שונות, צריך לפרט.

עבד פטום: יש דברים שבלתי צפויים מראש.

וליד עבדאלג'ני: סעיף רכישת טנדר 100,000 ₪.

עבד פטום: זה בוטל.

וליד עבדאלג'ני: זה נמצא בסעיפי התקציב?

עבד פטום: רצינו לעשות טרייד אין אבל אין תקציב. למחפרון.

וליד עבדאלג'ני: אם אנו מאשרים את התקציב איך שהוא אמור הסעיף הזה להתבצע, מאשרים 100,000 ₪.

עבד פטום: זה לא יבוצע, זה יועבר לאשפה.

עלי חאג': סעיף קייטנות, היה 350,000 ₪ והיום 1,800,000 ₪ .

עבד פטום: יש תקציב, קייטנה הייתה ליסודי היום גם לעל יסודי.

וליד עבדאלג'ני: אחזקת כבישים, דברנו שיש לנו אחזקת כבישים פנימיים 50,000 ₪, משכורות 805,000 ₪ ועבודה קבלנות 50,000 ₪ למה יש דבר כזה?  היינו מאחדים בסעיף אחד 100,000 ₪ במקום  שני סעיפים, המשכורות גבוהות מהתקציב עצמו. מנהלן – מה זה מנהלן – כמיליון ₪ משכורות.

עבד פטום: זה בחינוך בבתי הספר, רוצה פירוט תקבל פירוט לסעיף, כבר התקציב אתכם זמן רב ולא בקשתם פירוט.

עלי חאג': יש עוד סעיף מנהלן - סעיפים כפולים. אין צורך שאבוא, התקציב הזה לא ראוי להצבעה.

וליד עבדאלג'ני: שכר קייטנה קיץ היה 511,000 ₪ צפי הביצוע 2019 עליה עד 2021. תוספת 317,000 ₪ משכורות. כמה התווסף עבודה בקייטנה במשך שנה.

עבד פטום: תקבל על זה תשובה מנהל מיליון החינוך.

וליד עבדאלג'ני: הוצאות לקייטנת קיץ היה ב-  2019 הוצאות 591,000 ₪ היום 1,000,000 ₪ הוצאות מה מאכילים התלמידים בקייטנה, מהם ההוצאות... אני מעלה הנקודות להבהיר מה גרם לעלייה.

עבד פטום: אתה תקבל תשובה ממנהל מי' החינוך.

וליד עבדאלג'ני: יש סעיף עבודה קבלנות, סעיף שאין בו שום פירוט. 120,000 ₪ יש עוד עבודה קבלנות 50,000 ₪.

עבד פטום: למשל המזבלה שנשרפה רציתם עלה 100,000 ₪ מסעיף זה. עבודה קבלנות למצבים בחירום ויש צורך לבצע באמצעות קבלן.

וליד עבדאלג'ני: הסעות חינוך 1,629,000 ₪ ב- 2019 בשנת 2021 כ- 2,058,000 ₪ כמה נוסף תלמידים שמסיעים אותם? תמוהה בעיני למה עלה התקציב מ- 1.6 מיליון ₪ ל- 2,058,000 מיליון ₪. ניצנים הפעלה 2021 אין . ניצנים הזנה 80,000 ₪ אני לא מפעיל אבל מזין.

עבד פטום: מי משמפעיל ניצנים זה המתנ"ס. תקבל תשובות ממנהל המחלקה.

מוחמד מסרי: יעד בארנונה 1,600,000 ₪ במידה ולא נגיע ליעד מה יהיה?

עבד פטום: יהיה גירעון, אין מה לעשות. לפי הנתונים ל- 9 חודשים גבינו 6 מיליון ₪  נשאר לנו 3 חודשים צריך לגבות עוד כ- 2.5 מיליון ₪  אם לא נגיע ליעד יהיה גירעון.

ג'מאל קאדרי: אני רוצה לצרף המכתב שמסרנו למועצה לפרוטוקול הישיבה. ההערות אני מבקש שיהיה תשובות לכל הסעיפים מכל המחלקות.

עבד פטום: הפרוטוקול יועבר לכל מנהלי המחלקות וכל מנהל מחלקה ייתן את ההתייחסות שלו לשאלות שעלו.

ג'מאל קאדרי: לא היה דיון בתוכנית עבודה, במיוחד בשלושה תחומים שהם הנדסה, תרבות, וחינוך, לפי התוכנית השנתית היינו יכולים לבנות תקציב. בנוכחות חברי המועצה אף פעם היה דיון בנושא ולא קבלנו תוכנית עבודה כתובה מאף מחלקה. מה שמעניין אותי ההנדסה, הייתי מבקש עוד תקן אדריכל תכנון ערים  או מיקור חוץ לשנת 2022 יש הצעה לתקציב כזה, מתחום התכנון ולא רק מהנדס במסגרת תוכנית.

עבד אלבאסט קיס: כולנו רוצים לתגבר את ההנדסה.

ג'מאל קאדרי: לאגם תקציבי ההנדסה כולל תקציב הוועדה ונעבוד לפי תוכנית ומחלקת ההנדסה תנהל את התקציב. הייתי מציע שנדחה את הצבעה על תקציב 2021 ונצביע על שתי ההצעות תקציב ביחד, זה לשיקול ההנהלה, בעניין החינוך אותם בעיות מיום תחילת הקדנציה, לדעתי, יש צורך שיהיה תוכנית עבודה, יועץ לחינוך ברמה יישובית עם מועצת חינוך יישובית שנעלה בה כל בעיות החינוך, וכך לתקציב כל התקציבים, מדברים על כ 50% מהתקציב הרגיל בנוסף להם תמיכות ותב"רים, בסוף לא רואים תוצאות על התלמידים בנחף, מוצאים כספים אבל סובלים מבעיות בחינוך, חשד, אלימות, תוכנית ספורט, חסר לנו תוכנית עבודה. המועצה עם יועץ חינוכי עם מועצה חינוך שכולל האחראים כמו מנהלי בתי הספר בכפר, נדבר על תוכנית לשנה או רב שנתית ....

עבד אלבאסט קיס: צעד ראשון בעניין החינוך קבלתי חצי משרה סגן לא יצא מכרז, שיעזור למנהל מח' החינוך. השגתי תקן שרשויות אחרות חולמים עליו, אתם כתבתם מכתב שמתנגדים לתקן והתקן בוטל, ועכשיו אתה מדבר על חינוך. זה היה לחיזוק החינוך.

ג'מאל קאדרי: ב 2019 – 2020 הייתה תוספת כשני מיליון ₪ במשרות, ל- 2021 כל שנה תוספת שני מיליון ₪. אני לא מדבר על משרות.

עבד אלבאסט קיס: אתה מדבר על יועץ, היועץ יהיה בחינם.

ג'מאל קאדרי: יועץ זה לא משרה, תתקצב אותו, יועץ שיש לו ניסיון בתחום החינוך והתרבות, ויכול להציע תוכניות ויעקוב עם מנהלי בתי הספר עם המועצה ומחלקת החינוך. יתכנן, שנצרך אותי לשנה ולא יותר, מקבל כל המערך מנהל מח' החינוך שאתה רוצה למנות כי אנחנו לא יכולים למנות מנהל מח' חינוך.

עבד אלבאסט קיס: המינוי יהיה במכרז, יש לנו מנהל קיים.

ג'מאל קאדרי: המנהל יכנס על מערך מוכן שיכול לעבוד לפיו וכך נוכל לדעת מה רוצים מילדי נחף לעוד 5 שנים בעניין התרבות יש לנו כ 7 מיליון ₪ תקציבים לתרבות ופעילויות בלתי פורמאלית ממנה פרויקטים ייעודיים, תקציבים במחולקים חלק בחינוך, חלק ברווחה. מומלץ שכל הכספים ירוכזו. כל תושב בנחף יקבל פעילות בכ- 500 ₪ לשנה לפחות. לא יודע מי חווה בתקציב זה. אם רוצים להשקיע בתרבות 7 מיליון ₪ נראה שיש חיי תרבות ופעילויות זה מצריך תוכנית עבודה, הוגשה תוכנית עבודה מספר פעמים. צריכים לתקצב אותה מהתקציב הרגיל כ- 150,000 ₪ עד 200,000 ₪, המצב שאני חייב בו מבחינת תרבות, ספורט, פעילויות בלתי פורמלית אמורה להיות בעדיפות ראשונה ב 2020 הגשנו תוכנית. היה דיון בתוכנית ואתם הסכמתם אבל אנחנו לא רואים תוצאה. התקציב מוצאים ומבלי שנרגיש בו, אנו מבקשים לאמץ התוכנית עם תקציב. יעוץ הנדסי לתוכנית הכוללנית והרכבת, שני הנושאים הבוערים לנחף, לכוללנית יש לכם הצעת מחיר ואתה פרסמת בפיסבוק שאתה מאמץ.

עבד אלבאסט קיס: אני אשרתי שתי עמדות, עמדה אחת אם המחוז לא מקבל את עמדתי משיכת התוכנית הכוללנית, ואם לא, ממשיכים בהתנגדויות שלנו יש לנו כ- 30 התנגדות. אנחנו עובדים לפי שתי החלופות. אתם העליתם בקשות ותנאים, התקציב הנוכחי מוכן בהתאם למצב היום היות וכבר עבר 9 חודשים אין אפשרות לבצע שינויים בו כל מה שהעליתם אפשר לדון בו בתקציב 2022. אני עכשיו מבקש הצבעה על ההצעה הנוכחית.

ג'מאל קאדרי: בחודש 2 היה דיון וכל הבקשות העלינו. עניין הכוללנית והרכבת היא על הפרק אתה הודעת שאתה מתנגד כראש מועצה ואנחנו כחברי מועצה באותה עמדה אבל יתכן שאנחנו חלוקים על צורת העבודה, אבל עכשיו אתה צריך לתקצב את התהליך גם בחודשים אוקטובר ונובמבר ודצמבר. תקציב ההתנגדויות, אני שואל איך אתם תשלמו עבור זה?

עבד אלבאסט קיס: בתקציב 2021 אין מה לעשות בתקציב 2022 אנחנו נאמץ את זה.

וליד עבדאלג'ני: אם הם הוציאו כספים ממקומות אחרים, אני אהיה אחראי על הגירעונות?.

עבד אלבאסט קיס: אם אתם חתמתם על הסכם עם מתכנן ועו"ד במיליון ₪ האם אני חייב לשלם.

ג'מאל קאדרי: ההסכם הוא בשבילך.

עבד אלבאסט קיס: זה לא שלי, אני נתתי לכם ייפוי כח ללא התחייבות כספית, תקרא את הייפוי כח, מסמיך אתכם שתדברו בשמי אבל אין לי כל התחייבות כספית.

עבד פטום: תקציב שמנו גביית ארנונה 8.7 מיליון ₪, עד סוף חודש 9 גבינו רק 6 מיליון ₪. אנחנו גובים בחודש בממוצע 0.5 מיליון ₪. ז"א שאנו כבר רואים הגירעון בדרך. קשה לגבות 2.7 מיליון ₪  עד סוף השנה.

ג'מאל קאדרי: מי יותר חשוב עכשיו הכפר או המספרים כאן. אנחנו נגן על הכפר.  רכבת ....

עבד אלבאסט קיס: תשובה לך, לפני כשלוש ישיבות העליתי הצעה לקבלת הלוואה לתכנון מתחם מאזור חקל אלמג'ארה עד הגבולות עד בענה, תכנון חילופי לרכבת וכניסת כרמיאל שנהיה שותפים בתכנון, ואתם התנגדתם.

עלי חאג': נתנו לך לאזור אלרוג'ב 600,000 ₪ , האנשים סובלים וחושבים שאנחנו מאחורי זה.

מוחמד מסרי: מה אנחנו מרוויחים מזה, מהי התוצאה?

עלי חאג': כל דבר לא הונח לפני, כמו הדוחות הרבעוניים 1+2, כאן אני נותן להם לגיטימציה לעשייה לא חוקית.

עבדאלבאסט קיס: מבקש להצביע על הצעת התקציב:

עבדאלבאסט קיס – בעד

מוחמד זורי – בעד

אחמד מטר – בעד

וליד עבדאלג'ני – במתקנות הזאת אני נגד

מוחמד מסרי – אני רוצה לרשום דעתי אם לא רוצים לשמוע אותי אני נמנע.

עבד אלבאסט קיס: אתה תדבר ותגיד את דעתך.

מוחמד מסרי: אני ההצבעה שלי מותנת

עלי חאג': נגד

ג'מאל קאדרי: נגד

עווד רביע: נגד

מאהל שבאט: נגד

סלים עתמה: בעד

פראג' מטר: בעד

מוחמד מסרי: אני הצבעתי מותנית, רוצה תיקון למחלקת תברואה בעניין ההטמנה יש ערבוב בין ההטמנה ובין ההנפה לפסולת גושית, קודם כל צריך להיות פירוט לשני הדברים ההטמנה שעולה 220 ₪ לטון לבין ההנפה גושית או בנין 65 ₪ לטון וכאן יכולים לחסוך כ 300 – 500 אלפש"ח. גם שיהיה וועדת תמיכות אני גם בעד שכל התמיכות יהיו דרך וועדת תמיכות לכל התמיכות במועצה. בעניין ההנדסה שדובר עליה שיהיה לה תקציב תגבור בפעם הבאה, שתבנה כמו שצריך הוספת כ- 0.5 מיליון שתהיה בתקציב. אם זה יהיה בתקציב אני מצביע על התקציב.

עבד אלבאסט קיס: מה שהעלה חבר המועצה מוחמד מסרי אני מאמץ את זה.

 

החלטה:

לאחר דיון בין חברי המועצה ולאחר ההצבעה, ברוב חברי המועצה 6 חברים בעד ו- 5 חברים נגד הצעת התקציב לשנת הכספים 2021 מאושרת.

 

 

רשם: ג'מאל פטום, מנכ"ל/ מזכיר המועצה

 

עבדאלבאסט קיס

ראש המועצה

 

ג'מאל פטום

מנכ"ל/מזכיר המועצה

 

 

הערה:

את ההקלטה המלאה של הישיבה מפורסמת באתר המועצה: NAHEF.MUNI.IL

 

جلسة رقم - 12-2021 (غير عادي)